OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Are you ready for take-off?
Beläget mitt i terminalen och det givna stoppet på resan, välkommen tilll Scandic Landvetter som slår upp portarna den 31 maj.
Hos oss på Scandic Landvetter börjar semestern redan på flygplatsen. Förutom att möta nya och gamla resekamrater, så kommer såväl Göteborgare som långväga gäster checka in hos oss. Här kan våra gäster landa mjukt i lobbyn, koppla av i baren innan take off eller bjuda kunderna på en trerätters. Så vill du arbeta på ett hotell med internationell atmosfär och tillsammans med oss ge våra gäster service i absolut toppklass? Då är du den vi söker.
Nu söker vi en morgonpigg Service Lead i frukosten som vill skapa minnesvärda frukostupplevelser i värlsdsklass!
På hotellet månar vi om våra gäster och om varandra. Oavsett varför gästen kommer till oss är det få saker som är så uppskattade som ett vänligt ansikte som hälsar välkomna och god morgon.
I din roll som Service Lead är du driftsnära och rapporterar till Service Team Manager. Tillsammans med Service Team Manager utvecklar du frukostupplevelsen, rutiner och arbetssätt. Du leder och fördelar arbetet och hanterar bemanningen under ditt arbetspass samt utvecklar medarbetare och skapar enastående frukostupplevelser.
Vem är du?
För att passa i rollen ser vi att du är passionerad för frukost, har ett öga för detaljer och gillar en inbjudande och härlig matsal. Du ska älska mötet med gästen och har förmågan att snabbt skapa goda relationer. Du tar initiativ, är ordningsam, flexibel för förändringar och har god förmåga att se lösningar. Du kan hantera stressiga situationer och samtidigt prioritera rätt saker. Att kunna arbeta bra i team och vara en omtänksam kollega ser vi som en självklarhet.
Dina arbetsuppgifter som Service Lead innebär att:
-
Du säkerställer utbud , kvalitét och presentation
-
Utveckla koncept och frukost à la carte tillsammans med Service Team Manager
-
Ge personlig service i världsklass till våra gäster
-
Arbetsleda och fördela uppgifter
-
Bidrar till att vi når våra mål och aktivt arbeta med merförsäljning
-
Se till att Scandics standards , rutiner och koncept följs
-
Bidra till en passionerad, härlig och effektiv arbetsmiljö
-
Coacha praktikanter och nya kollegor
Erfarenheter du tar med och delar med oss
- Du är har erfarenhet från liknande jobb i servicebranchen
- God livsmedelskunskap, kökserfarenhet är meriterande
- Kan tala engelska och ett skandinaviskt språk
Information om tjänsten:
Vi tar enbart emot ansökningar via vår hemsida. Alla ansökningar kommer att behandlas löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag, varför vi ber dig att ansöka så snart som möjligt.
Det här är en tillsvidareanställning på heltid alternativt deltid.
Vi ser gärna att du har körkort och tillgång till bil då arbetspasset börjar tidig morgon. Personalparkering finns att tillgå till en förmånlig kostnad.
Har du ambitioner att utvecklas kommer du att få utrymme att
växa i din roll. Utvecklingsmöjligheterna inom vår organisation är oändliga. Vi
ser fram emot att välkomna dig till oss på Scandic Landvetter!
Vi når längre när olikheter bejakas. Hos oss får du utrymme att vara dig själv och utvecklas i den riktning du vill, med trygga villkor och schyssta avtal som grund. Ta med dig dina erfarenheter, ditt engagemang och ditt sätt att tänka till oss - bidra till en kultur där vi bryr oss på riktigt: om varandra, våra gäster och vår planet. Välkommen till Scandic.
Delar du våra värderingar?
BE A PRO BE YOU BE CARING BE BOLD