OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Selecta är ett av Europas ledande företag för innovativa mat-, snacks-, kaffe- och dryckeslösningar, både på kontoret och on-the-go. Med ett brett utbud kända varumärken i världsklass erbjuder vi något för alla. Vårt primära syfte är att sprida glädje och förhöja dagen för alla de vi når med våra produkter och tjänster. För det är runt kaffemaskinen det händer. Det är där gemenskap och det sociala kittet kollegor emellan sker. Selecta är en arbetsgivare som vill erbjuda lika möjligheter för sina medarbetare. Vi är dedikerade till att uppmuntra jämlikhet, mångfald och inkludering i vår arbetsstyrka. Selecta finns i 16 länder i Europa, med huvudkontor i Schweiz. Här i Sverige finns vi på 32 orter och har över 400 medarbetare. Här kan du läsa mer om oss www.selecta.se (http://www.selecta.se)
Om tjänsten:
Som Service Leader är du operativt ansvarig för att leda Selectas konsulenter och tekniker i fält, fördelade på Gävle, Uppsala, Ludvika och Falun. Vi ser att du utgår från något av dessa kontor där resor mellan de olika orterna med ett visst antal övernattningar per månad även kan förekomma.
En viktig del av ditt ansvar är att tillsammans med dina medarbetare ge Selectas kunder den absolut bästa servicen. För att lyckas ge kunderna den bästa servicen tror vi att du som ledare är tydlig i ditt ledarskap och skapar förutsättningar för en effektiv daglig planering. För att nå uppsatta mål är det viktigt att se över och utveckla nya arbetsmetoder. Kontinuerlig uppföljning av verksamheten är en grundsten i denna tjänst och kan stundvis krävas på detaljnivå.
I rollen ingår:
- Aktivt ledarskap med personalansvar
- Resursplanering, bemanning och effektivisering
- Uppföljning och analys av ekonomiskt utfall
- Relationsbyggande med Selectas kunder
Vem är du?
- Minst 5 års dokumenterad erfarenhet av ledarskap med personalansvar för en större grupp.
- God vana av att arbeta under eget budgetansvar, uppföljning av KPI:er, resursplanering och rekrytering.
- Stark servicekänsla - förståelsen, förmågan och viljan att ge våra kunder en leverans som överträffar deras förväntan.
- Goda kunskaper i engelska
- Goda kunskaper i MS-office
- B-körkort
- Meriterande om du tidigare har haft ansvar för en drifts- eller serviceorganisation.
- Meriterande med viss teknisk förståelse.
Som person är du en strukturerad och engagerad ledare med förmåga att arbeta självständigt. Du är en tydlig kommunikatör som har ett coachande förhållningssätt genom vilket du inspirerar och motiverar dina medarbetare.
Det dagliga arbetet hos Selectas medarbetare genomsyras av vårt gemensamma syfte; making people feel great. Som Service Leader räknar vi med att även du vill hjälpa oss att uppfylla detta.
Varför Selecta?
Selecta arbetar för att vara en attraktiv arbetsgivare och bibehålla sin position som marknadsledare. Vår målsättning är att våra medarbetare ska känna sig stolta över att vara del av Selecta som är ett företag som har stort fokus på att utveckla sina medarbetares kompetens så att de kan erbjuda våra kunder en upplevelse av världsklass
Intresserad? Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Head of Field Service, Conny Karlsson, conny.karlsson@selecta.com. Sista ansökningsdag är 9/7, men skicka gärna din ansökan snarast då urval och intervjuer kommer att ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan.
Varmt välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Annmarie Åberg
0709-85 88 09
Fredrik Janebjer
0709858062
Joakim Davis
0709858546