Service Level Manager, Westinghouse

Arbetsbeskrivning

Service Level Manager med övergripande ansvar för verksamhets- och leverantörsrelationer till Westinghouse, ref 366 Westinghouse Sweden ska nu forma en IT-organisation som är en del av verksamheten och är med och driver företagets utveckling framåt med hjälp av effektiva och funktionella processer.Vill du vara med? Huvudarbetsuppgifter Som SLM arbetar du i nära samverkan med WSEs affärsverksamhet med syfte att säkerställa våra leveranser till verksamheten samt hög kundnöjdhet.Del av rollen är att etablera och driva effektiva kommunikationskanaler med verksamhetens användare och beställare samt att skapa och följa upp servicenivåavtal (SLAer). Inom WSE IT pågår ett arbete med att etablera ITILs processer och SLM-rollen har en viktig uppgift i att koordinera processetableringen samt följa upp det operationella arbetet inom processerna.Nära samarbete med WSE ITs process- och tjänsteägare samt affärsverksamhetens processägare är avgörande för framgång i rollen som SLM.I rollen som SLM rapporterar du direkt till IT-chefen.Arbetet består bl a av följande huvudarbetsuppgifter: *Etablera och driva kanaler för verksamhets- och leverantörskommunikation.*Säkerställa att uppföljning och rapportering av leveranser och avtal, både mot verksamheten samt mot våra leverantörer sker *Säkerställa att kunskap om etablerade processer och policy sprids till berörda parter, samt att processerna efterföljs *Identifiera förbättringsbehov samt initiera aktiviteter för att kontinuerligt effektivisera WSE ITs tjänsteleverans *Ansvar för etablering och utveckling av SLM-processen Erfarenheter och kompetenser Tjänsten förutsätter en person med följande erfarenhet och kompetens: *Minst tre års erfarenhet av projektledning och/eller arbetsledning.*Minst tre års erfarenhet av arbete på IT-avdelning eller som IT-konsult.*Minst två års erfarenhet av processetablering samt processdokumentation.*Vana att dokumentera, både på svenska och på engelska.*Vana att leda möten samt genomföra presentationer *Minst två års akademisk utbildning eller motsvarande kunskapsnivå.Extra meriterande är: *Certifiering och erfarenhet inom ITIL *Erfarenhet av etablering samt uppföljning av kund- och leverantörsavtal *Erfarenhet av mätning, rapportering och uppföljning av tjänsteleverans Personliga egenskaper Tjänsten förutsätter en person som: *Tar och känner ägande och ansvar för leveranskvalitet *Har förmågan att leda och ställa krav på medarbetare och samarbetspartner *Har förmåga att tydligt kommunicera med såväl användare och kunder som med IT-personal *Är mycket drivande och självständig *Är prestigelös med hög social kompetens *Har förmåga att se lösningar ur ett övergripande perspektiv *Är positiv till förändringsarbete *Är målinriktad och resultatorienterad *Har positiv inställning, ser möjligheter och utmaningar För ytterligare information om företagsgruppen: www.westinghousenuclear.com Låter detta intressant för dig?I detta uppdrag samarbetar vi med rekryteringsföretaget Noren & Lindholm.Välkommen med din ansökan senast 2 februari.Din ansökan registrerar du på www.norenlindholm.se under annons nr 366.Välkommen!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: NOREN & LINDHOLM AB
  • 1 plats
  • Heltid
  • Publicerat: 20 januari 2009
  • Ansök senast: 2 februari 2009

Liknande jobb


Business IT Service Manager

Business IT Service Manager

22 november 2024

NetSuite Developer

22 november 2024

Informationssäkerhetssamordnare

20 november 2024

19 november 2024