Arbetsbeskrivning
Vill du vara en nyckelperson som säkerställer att våra största B2B-kunders tekniska lösningar fungerar effektivt och lever upp till höga kvalitetskrav? Trivs du i en dynamisk och innovativ miljö? Då kan du vara den Service Manager vi söker på Tele2!
Den här rollen kan utföras från vilken plats som helst i Sverige, men gärna med bas i västra eller södra delarna av landet.
På Tele2 Företag (B2B) arbetar vi varje dag för att möjliggöra ett samhälle med obegränsade möjligheter genom vår breda portfölj av IT- och telekomrelaterade produkter och tjänster. Med ett team av kunniga experter hjälper vi kunder inom privat och offentlig sektor att digitalisera sin verksamhet, bli mer hållbara och uppnå sin affärspotential. Vi söker nu nya medarbetare till vårt framgångsrika team som bidrar till vår tillväxt, förstklassiga kundupplevelser och högt engagemang.
Om rollen
Som Service Manager kommer du att:
- Ansvara för ett antal av våra största företagskunder inom den privata och offentliga sektorn.
- Säkerställa att våra tjänster levereras enligt kundernas förväntningar och avtalade villkor.
- Ha en aktiv dialog med kunderna för att stärka relationer, hantera förväntningar och följa upp leveransstatus.
- Få en djup förståelse för kundernas behov och verksamhet genom en fullständig överblick över deras tjänsteportfölj.
- Proaktivt arbeta för att förbättra, kvalitetssäkra och utöka kundens tjänsteleverans.
- Fungera som kundens röst inom organisationen och driva förbättringar och innovationer som stärker kundnöjdheten.
- Kontinuerligt övervaka och säkerställa lönsamheten i avtalen.
Vem är du?
För att lyckas och trivas i denna roll ser vi att du har:
- Erfarenhet av servicemanagement och projektledning, gärna inom telekom eller IT.
- Goda kunskaper inom telefoni och nätverkslösningar.
- Mycket goda kunskaper i Office-paketet, främst PowerPoint och Excel.
- Flytande kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift.
- Förmåga att bygga långsiktiga affärsrelationer.
- Eftergymnasial utbildning inom relevant område.
Personliga egenskaper
- Du är proaktiv och lösningsorienterad, vilket är avgörande för att hantera kundernas behov effektivt.
- Du har stark kommunikationsförmåga och är duktig på att samarbeta, både med kunder och internt.
- Du identifierar dig med Tele2s värdeord: Reliable, Insight driven
och Collaborative.
Några ord från rekryterande chef
"Jag heter Peter A Andersson, Gruppchef inom Service Management på Tele2. Vårt team präglas av engagemang och ett starkt kundfokus. Vi söker en kollega som vill vara med och driva innovation samt skapa förstklassiga kundupplevelser i en miljö där du har möjlighet att växa och utvecklas."
Varför Tele2
- På Tele2 främjar vi en kreativ och flexibel arbetsmiljö. Hos oss har vi en kultur där teamwork och inkludering leder vägen framåt och du uppmuntras att vara dig själv som den unika person som just du är.
- Varje medarbetare är viktig och varje individs arbete har en stor påverkan för företagets framgång. Vi vill att du ska växa och du ges möjligheter till utveckling genom exempelvis interna karriärvägar.
- På Tele2 arbetar vi målmedvetet varje dag för att fortsätta vara ledande inom hållbarhet, vilket har lett till att vi blivit utnämnda till klimatledare i Europa av Financial Times. Vi fortsätter att uppnå nya mål och vi hjälper våra kunder att uppnå sina hållbarhetsmål eftersom vi har åtagit oss att övergå till en cirkulär ekonomi.
Intresse och ansökan
Vill du bli en del av Tele2s värderingsstyrda och inkluderande företagskultur? Tryck då på “ansök” och låt oss ta reda på om vi är en match!
Om du har några specifika frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare på anders.linden@tele2.com.
Vänligen notera dock att i enlighet med hantering av personuppgifter (GDPR) har vi inte möjlighet att ta emot ansökningar via e-post.
Som ett steg i rekryteringsprocessen utför Tele2 en bakgrundskontroll på aktuella slutkandidater.
På Tele2 arbetar vi målmedvetet varje dag för att fortsätta vara ledande inom hållbarhet och vi har blivit utnämnda till klimatledare i Europa av The Financial Times. Vi fortsätter att uppnå nya mål och vi hjälper våra kunder att uppnå sina hållbarhetsmål eftersom vi åtagit oss att övergå till en cirkulär ekonomi.
Vi är mycket stolta över att skapa värde för våra kunder genom att vara ”pålitliga, insiktsdrivna och genom att samarbeta”. Vi kallar det “The Tele2 Way”.