OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
ErgoGroup är ett helägt dotterbolag till ErgoGroup AS som är ett av Nordens ledande it-företag.Bolaget har 2000 anställda och en proforma omsättning på 3,6 MRD NOK 2005.ErgoGroup är helägt av Posten i Norge, ErgoGroups huvudkontor finns i Sthlm och man är ca 185 anställda.ErgoGroup har även kontor I Malmö och Linköping.ErgoGroup erbjuder outsourcing, it-drift och konsulttjänster.ErgoGrop I Sverige består av två bolag, ErgoGroup AB och addIQ AB. Som Service Manager är du huvudansvarig för driftleveransen gentemot ett fåtal kunder.Det innebär att du är kundens förlängda arm in i vår organisation samt att du är kundens trygghet i vardagen. Vi tror att du som söker tjänsten har arbetat med IT drift i minst 5 år och har erfarenhet att arbeta tillsammans med kunder.Du har ansvarskänsla och integritet och van att arbeta i team. Som Service Manager ansvarar du för följande: SLA-uppfyllnad för avtalet som helhet mot kund samt avrop inom Driftavtalet.Driva utvecklingsmöjligheter, rådgivning om nuvarande miljö, utbildningsbehov etc.Internt beslutad lönsamhetsnivå upprätthålls för driftavtalet. Du bör ha följande kvalifikationer: God teknisk kompetens Social och affärsmässig kompetens Ledarerfarenhet (projekt och/eller personalledning) Förstå hur verksamhetsbehov översätts till tekniska krav.Förstå hur ITIL:s processer appliceras inom en IT organisation samt bidrar till proaktiv förbättring av tjänsteleveransen. Akademiskt utbildning samt arbetslivserfarenhet som Service Manager är meriterande. Vi samarbetar med Cojn i denna rekrytering.Välkommen med din ansökan på www.cojn.se.