Service Manager

Arbetsbeskrivning

Är du en av Itellas framtida medarbetare? Vill du arbeta i ett av Sveriges mest expansiva företag? Itella Information AB är ett företag i stark tillväxt med en stadigt växande kundstock. Vi måste helt enkelt bli fler, därför söker vi nu till vår Service Management-avdelning i Solna personer som vill arbeta som Service Manager. Vi erbjuder en utmanande tjänst för personer som gillar att påverka och utveckla vår verksamhet. Tjänsten som Service Manager har i uppdrag att förvalta och följa befintliga kunder i den dagliga löpande produktionen i enlighet med gällande avtal. Vidare ansvara du för att löpande kvalitetssäkra Itellas leverans av avtalade tjänster och är kundens förlängda arm in i Itellas övrig organisation. Service Manager ansvarar även för att kontinuerlig på ett övergripande plan både analysera kundernas behov och proaktivt komma med förslag på effektiviseringar genom nyttjande av ytterligare kompletterande Itella tjänster. De huvudsakliga arbetsuppgifterna är: . Koordinera ärenden, ändringar och beställningar där fler än en avdelning är . Följa upp, dokumentera och återkoppla avvikelser mot överenskommet SLA med kund . Registrera nya rutiner på kunder enligt gällande instruktioner i PCS . Systematiskt dokumentera och tidsredovisa allt arbete och all korrespondens med kund enligt gällande interna rutiner och i gällande system . Koordinera/skriva incidentrapporter åt kund med underlag ifrån respektive enhet . Driva utredningar och utveckla förslag kring kompensationskrav från kund . Utveckla goda kundrelationer genom att erbjuda hjälp och ge råd till kunden i hur de kan effektivisera sin verksamhet genom användande av Itellas produkter och tjänster, vilket kräver att man löpande håller sig ajour om Itellas produkt- och tjänsteutbud . Vid kundklagomål utreda och löpande återkoppla status till kund Vi söker dig som: . Är strukturerad och drivande . Är analytisk och problemlösningsorienterad . Har förmåga att via telefon presentera lösningar lättförståeligt . Är initiativtagande och ansvarskänsla . Har självsäkerhet och mod som leder till att våga ifrågasätta gamla mönster till fördel för nya sätt att arbeta . Har god produktkunskap och en säljande inställning . Har god produktkunskap inom en eller flera av itellas följande tjänster: Print, EDI, eFaktura, Datalagring och Skanning . Kan via telefon kunna uttrycka sig på ett förståeligt sätt . Har utbildning med minst gymnasium inom teknik, natur eller ekonomi . Behärska det svenska språket mycket väl i både tal och skrift . Har goda kunskaper i både Word och Excel . Har mycket god datorvana Du ställer också upp på Itellas värderingar; Kundfokus, Samarbete, Utveckling och Pålitlighet. I gengäld erbjuder vi dig ett inspirerande arbete med stort ansvar inom ett expansivt företag och för rätt person finns det goda utvecklingsmöjligheter. Välkommen med din ansökan! Itella Information AB ingår i Itellakoncernen, nordens största leverantör av tjänster inom informationslogistik. Itella Information AB hjälper företag att omvandla pappersbaserade dokumentflöden till elektroniska flöden, samt ansvarar för att rätt dokument når rätt mottagare, oavsett leveransform. Itella levererar tjänster som e-faktura, EDI-växel, workflowsystem, skanning, print samt fysisk och elektronisk lagring. Koncernen har verksamhet i nio länder i Nordeuropa, med 24 800 anställda och en omsättning på 15 miljarder kronor per år. Itella Information AB har 450 anställda och omsätter drygt 400 miljoner kronor innevarande år. Läs mer

Sammanfattning

  • Arbetsplats: SOLNA
  • 2 platser
  • Heltid
  • Publicerat: 24 januari 2008
  • Ansök senast: 20 februari 2008

Postadress

Hemvärnsgatan 15
Solna, 17154

Liknande jobb


Administratör till Servicecenter

18 december 2024

17 december 2024

Säljkoordinator

Säljkoordinator

13 december 2024