OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker dig som vill jobba i ett framgångsrikt företag i tillväxt som satsar på tydliga framgångsfaktorer! Lockar det dig att jobba tillsammans med oss som är marknadsledande inom bl.a. molntjänster och andra standardiserade IT-drifttjänster?
Som Service Manager kommer du att ha en nyckelroll för att skapa verkligt affärsvärde genom IT till våra kunder. Vi erbjuder ett spännande och varierande jobb med stor frihet och personligt ansvar tillsammans med fantastiska kollegor. Är detta din nya utmaning?
I rollen som Service Manager kommer du att:
• Säkerställa att tjänster och SLA: er mot kund uppfylls och är rätt.
• Tillsammans med Kund ansvara för att processer och rutiner fungerar effektivt och på önskvärt sätt.
• Leveransuppföljning – leveransmöten och rapportering både mot Kund och internt (OLA: er och leverantörsavtal t ex).
• Godkänna etableringen av nya tjänster mot Kund.
• Proaktivt förbättrings- och effektivitetsarbete tillsammans med Kundteamet.
• Skapa och uppdatera icke-teknisk dokumentation.
Vi jobbar med Kundteam för att säkerställa våra större kunders behov. I teamet ingår en handfull roller, där Service Manager (SM) ansvarar för att leveransen av våra tjänster fungerar effektivt och önskvärt till kund. Service Manager är en nyckelroll för att skapa verkligt affärsvärde genom IT till våra kunder. Du får jobba tätt med både kunden och teamet för att säkerställa att allt ifrån tjänster till SLA: er, processer och rutiner fungerar såsom tänkt och mot avtal. Du jobbar även proaktivt tillsammans med övriga i teamet med att föreslå förbättringar och effektiviseringar, och med att säkerställa rätt kvalitet vid etablering av nya tjänster för kunden. SM-rollen består naturligt av ett kvalitetsarbete med kontinuerliga förbättringar.
Vi erbjuder dig:
• En kul roll i ett härligt team där du bidrar, är delaktig och kan påverka.
• En tjänst i ett tillväxtbolag med många spännande utmaningar och möjligheter framöver.
• En nyckelroll med möjlighet att göra stor skillnad för både Visolit och för våra kunder.
• Centralt beläget kontor, fräscha lokaler och arbetsytor med närhet till kommunikation och service.
• Din kompetens och kunskap är viktig för oss, vi ger därför goda möjligheter till kompetensutveckling och utbildningar, bland annat i samarbete med vår samarbetspartner Microsoft.
• För oss är det viktigt att du trivs och mår bra. Vi sätter trivsel och arbetsmiljöfrågorna högt på agendan och har även särskilt goda personalförmåner bland annat vad gäller trivsel, hälsa och friskvård.
Vi tror att du har:
• Intresse, engagemang och förståelse för både kundernas och Visolits verksamheter, och modern tjänsteleverans inom IT.
• Förståelse och erfarenhet ifrån process- och kvalitetsarbete.
• God pedagogisk förmåga i tal, skrift, rapportering och presentation.
• Kunskap och certifieringar inom ITIL.
• Flera års erfarenhet av IT-leverans i komplexa miljöer.
• Goda IT-kunskaper inom områden som tjänsteleverans on-premise och i molnet, nätverk/ kommunikation, storage, virtualisering, backup, databaser etc.
En bra SM har driv, vilja och förmåga att självständigt planera och genomföra sitt arbete. Du gillar att ta ägarskap över frågor och driva fram lösningar på ett serviceinriktat och engagerat sätt. Du drivs av att kunna leverera en positiv kundupplevelse och tydlighet i form av relevanta prioriteringar och nyckeltal. Att jobba med kontinuerlig kvalitetssäkring tror vi är en självklarhet för dig. Vidare tror vi att det är naturligt för dig att kunna diskutera och presentera både behov och krav med såväl kunder som kollegor. I denna roll behöver du kunna behärska svenska och engelska väl, i såväl tal som skrift.
Vi tillämpar löpande urval och intervjuer så tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdatum.
Välkommen att skicka in din ansökan senast den 14 februari.