OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Rollen
I rollen som Service Manager hos oss arbetar du proaktivt, föredömligt och affärsmässigt för att säkerställa en mycket god servicenivå gentemot våra kunder. Genom lyhördhet, kunskap samt kontinuerlig och tydlig kommunikation bidrar du till fordonsbranschens nöjdaste kunder.
Abetsuppgifter och ansvar
* Agera proaktivt, uppfinningsrikt och föreslå lösningar och förbättringar i arbetsprocesser och rutiner.
* Ansvara för att tillämpa kundernas avtal i praktiken, vilket innebär;
* Sätta ramar för gemensamma arbetsprocesser tillsammans med kunden
* Följa upp och utföra ärenden, samt ha avstämnings- och uppföljningsmöten med kunden
* Svara på frågor via mail, telefon och ärendehanteringssystem
* Generera rapporter och dokumentera status, ärenden och aktiviteter bla via CRM
* Arbeta i nära samarbete med KAM, och övriga avdelningar för att säkerställa kundens leverans.
Kunskap och erfarenheter
* Du behöver vara en skicklig kommunikatör som på ett förtroendefullt, pedagogiskt och tydligt sätt, kommunicerar kontinuerligt med både kunder, förare, leverantörer och inte minst kollegor.
* Du behöver ha tidigare erfarenhet av att supportera tjänsteförsäljning till större kunder i en komplex servicemiljö.
* Din passion för att sätta kunden i första rummet och agera utifrån kundens bästa är något som märks och syns i kundernas utvärderingar.
* Du har tidigare erfarenhet av administrativ roll med högt tempo och många parallella bollar i luften.
* Du är flytande i svenska och engelska, i både tal och skrift. Majoriteten av våra kunder är svensktalande, men vi har också en del internationella kunder varför även engelska är ett krav.
* Har du tidigare erfarenhet från fordonsbranschen är det bra men inte avgörande.
Personliga förmågor
* Service minded
* Kreativ och lösningsorienterad
* Flexibel och tillgänglig
* Positiv och framåtlutad
* Nyfiken med stor drivkraft att lära nytt
* Nyfiken med stor drivkraft att lära nytt