OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Clarion Hotel Gillet har funnits sedan 1890 i Uppsala. Med sina 160 rum, bar, restaurang, relaxavdelning med pool och utvecklade konferensmöjligheter ligger Gillet i en klass för sig i Uppsala och är stadens ledande hotell. Restaurangen Kitchen & Table har också etablerat hotellet som en naturlig mötesplats i staden.
Vi söker en passionerad Service Manager till vår reception och konferensavdelning.
Vi hoppas att vi hittar dig som älskar mötet med människor och som har en stark drivkraft för att göra våra gästers vistelse hos oss till oförglömlig upplevelse.
Du trivs med att arbeta operativt och synligt i verksamheten samt har en god ordningsförmåga och effektivitet. Du utmanas av ständiga förändringar och vill vara med och bidra till att skapa den härliga och passionerade atmosfären vi vill att hotellet ska förmedla.
Du rapporterar direkt till Welcome Office Manager.
Tjänsten innefattar:
* Arbete i drift. Även visst helg,- och kvällsarbete.
* Delvis arbetsledning i reception och på vår konferensavdelning.
* Att tillsammans med WOM ta fram rutiner för avdelningen och se till att de följs.
* Regelbundna möten med WOM för avstämning och planering av arbetet på avdelningarna.
* Planera för kommande grupper och konferenser.
* Att vara ansvarig för fakturering av grupper och konferensbokningar.
* Att vara delaktig i rekryteringsprocess inom avdelningarna tillsammans med GSM.
* Tillsammans med WOM planera och genomföra personalmöten för avdelningarna.
* Ansvara för merförsäljningen på avdelningarna.
* Säkerställa att avdelningarna aktivt använder hotellets kvalitetssystem C2.
* Du som Service Manager ska hålla högsta service- och kompetensnivå på avdelningarna.
* Att ha god kännedom om konferensrutiner för att på bästa sätt tillmötesgå våra gästers och bokares önskemål.
* Att vara kunnig på den teknik som finns i konferenslokaler och hotellrum.
* Att vara uppdaterad och kunnig på hotellets brand- och säkerhetsrutiner.
* Säkerställa att hotellets policies efterlevs på de egna avdelningarna.
* Vid behov stötta övriga avdelningars driftsarbete på hotellet.
Egenskaper vi ser som viktiga hos vår blivande Service Manager
* Minst 3 års erfarenhet från hotell & konferensbranschen
* Positiv och starkt drivande med förmåga att entusiasmera dina kollegor
* Vi söker dig som är noggrann, har öga för detaljer och ser möjligheter i utmaningar.
* Du känner passion för att skapa en oförglömlig upplevelse för hotellets alla gäster.
* Vi söker dig som vågar sticka ut och tänka annorlunda.
Clarion Gillet förväntar sig att du genomför ditt arbete med stor passion, personlighet, energi, mod och begeistring.
Vi som arbetar på Clarion Hotel Gillet brinner för det vi gör och har ett passionerat förhållningssätt till möten med människor! För oss är det viktigt med medarbetare som känner sig uppskattade, önskade och älskade. Att vi känner lust och glädje inför att skapa resultat och driva försäljning. Vi är alltid hungriga på nya kreativa lösningar som skapar extra ordinära gäst upplevelser.
Alla ansökningar sker via easycruit, sista ansökningsdag är den 14 juni 2015.
Kontaktpersoner på detta företaget
Josefine Andersson
+46 18681800
Ulrica Lindros
+46 18681800
Daniel Tibell
018-681800
Susanne Boije Fredlund
Ulrica Lindros
Helena Miving
Helena Miving
+46 18681800