OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker nu en engagerad Service Manager till Tele2. Är det dig vi letar efter?
I rollen får du möjlighet att leda arbetet med vår avtalsleverans av datakommunikationstjänster till en av våra större kunder. Vår kund ansvarar för att förse stadens medarbetare, medborgare och andra intressenter med tillförlitliga och adekvata datakommunikationstjänster. För att genomföra sitt uppdrag har de ett ramavtal med Tele2 som ger dem allt från drifttjänster, konsulttjänster och en kontinuerlig utveckling av nätet.
Som Service Manager leder du Tele2's dedikerade organisation för leveransen i dess helhet. Du kommer att få möjligheten att leda arbetet med en av våra större kunder inom Networking och det dagliga arbetet med ett av de större slutkundsägda näten i norra Europa.
ROLLBESKRIVNING:
Arbetet består främst av strategisk ledning men du är också djupt engagerad i ekonomisk uppföljning, driftsfrågor samt operativa moment såsom framtagande av månatliga rapporter. Som Service Level Manager är du övergripande ansvarig för den levererade tjänstekvalitén till kunden, samt att Service Level Management-processen implementeras, hanteras och underhålls. Till din hjälp har du en virtuell organisation som du leder i det dagliga arbetet. Organisationen består av kompetenta medarbetare med tydliga roller och ansvar.
KVALIFIKATIONER:
För att trivas i rollen tror vi att du har en bakgrund och kompetens enligt nedan:
Erfarenhet av att ansvara för komplexa avtalsleveranser
Erfarenhet av projektleveranser
Erfarenhet av att genom ITIL processer bedriva drift (meriterande om du har en ITIL-certifiering)
Erfarenhet av att leda, styra och planera resurser
Gedigen erfarenhet av att rapportera till lednings- och styrgrupper
Erfarenhet och kunskap av telekommunikation i allmänhet och networking i synnerhet
Du uttrycker dig väl i svenska och engelska, både i tal och skrift
Du har mycket goda kunskaper i Office-paketet, främst PowerPoint och Excel
Som person är du driven, ansvarstagande, lyhörd och strukturerad. Du söker pragmatiska lösningar på komplexa problem och du är van att förhandla med kompetenta kunder. Vidare har du vana av att leda medarbetare och du får energi och tillfredställelse av att göra ett bra arbete. Du har ett stort intresse av kundrelationer och du är en person att lita på.
Om du, liksom vi, sätter stort värde på relationer både gentemot kunder och internt så kan det här vara rollen för dig. Du kommer att få chansen att växa in i en roll med stort mandat på ett bolag i dynamisk miljö och i en bransch under ständig utveckling. Du kommer ingå i ett team med mycket bra sammanhållning där vi alla hjälps åt att nå våra mål.
LIVET PÅ TELE2:
Vi är en kreativ och nytänkande organisation där du har möjlighet att ta del av vår starka kultur och våra värderingar. Vi har också ett stort fokus på mångfald och inkludering som vi tror är vägen till framgång! Du kommer ha möjlighet att påverka din roll och det finns goda möjligheter till intern rörlighet. På det sättet bevarar vi den värdefulla kompetens vi behöver.
ÄR VI EN MATCH?
Läs gärna mer om oss på tele2.com/career och WeareTele2 på Instagram och Facebook. Är du också intresserad av att veta mer om hur vi jobbar med hållbarhet? Gå in på tele2.com/sustainability.
Om du har några specifika frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Johanna Rylander på johanna.rylander@tele2.com. Vänligen notera dock att i enlighet med hantering av personuppgifter (GDPR) har vi inte möjlighet att ta emot ansökningar via e-mail.
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med placering i Kista, Stockholm.
Som ett steg i rekryteringsprocessen utför Tele2 en bakgrundskontroll på aktuella kandidater.