OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker för kunds räkning en Service Manager.
Uppdraget är begränsat mellan ”snarast” t o m 23-11-30
Omfattning: 100 %
Plats: Kundens kontor i Solna
Om vår kund
Hos vår kund till gruppen Externa System som är en del av området Logistic Solutions och består av fem personer söker vi nu en Service Manager. Kunden planerar och levererar förändringar, support och drift av deras köpta system inom lager- och transportområdet. De flesta av deras köpta system inom lagerområdet rör automationen. De har också köpt ett nytt transportsystem (TMS). Gruppen består av Service Managers och systemutvecklare.
Tjänsten - uppdraget
Som Service Manager inom Externa System kommer du huvudsakligen att arbeta som teknisk systemägare för våra automationsapplikationer. Som Service Manager för applikationerna kommer du att ha daglig kontakt med våra leverantörer som supporterar dessa applikationer, säkerställa att verksamhetens krav och behov utförs av våra systemleverantörer samt uppföljning av incidenter och root cause. Du kommer även att hantera leveranser från systemleverantören (gäller även changehantering och informationsspridning både internt och externt). Vidare kommer du att aktivt deltaga i avtalsprocesser (SLA och serviceavtal), samt i forum runt automationsområdet. Aktivt delta i planering - genomförande och uppföljning av aktiviteter rörande ”Life Cycle Hantering” av IT-miljöer.
Vidare kommer du att stötta budgetarbetet samt följa upp att de beslutade aktiviteterna genomförs. Du kommer att jobba nära Delivery Manager, Business Analyst, logistikverksamheten, IT Services och systemleverantörer.
För att lyckas i rollen bör du ha:
Högskoleutbildning eller motsvarande utbildning med relevant inriktning.
Erfarenhet av leverantörssamverkan och vana att hantera beställning och uppföljning av externa leveranser.
Gedigen generell kunskap om IT samt erfarenhet av applikationsdrift.
Det är meriterande med erfarenhet av logistik med automationslösningar.
Arbetet kräver att du fullständigt behärskar både engelska och svenska i tal och skrift.
De personliga egenskaper vi söker är kommunikativ, kvalitetsmedveten och noggrann. Du är utåtriktad och har stor förmåga att skapa och bibehålla både interna och externa relationer. Du har användarens perspektiv när du arbetar och att ha många aktiviteter och leveranser samtidigt är naturligt för dig, liksom att på ett effektivt sätt kommunicera och fungera som en brygga mellan verksamheten och IT. Du har förmågan att kommunicera kring problem och lösningar med andra grupperingar och förstår vikten av att vårda ditt professionella nätverk.
Ansökan
Urval görs löpande och tjänsten kan komma tillsättas innan sista ansökningsdag. Har du frågor kring tjänsten eller processen är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Iréne Nilsson genom mail; irene.nilsson@logent.se, alternativt 073-7140860
Med hänvisning till GDPR och din integritet tar vi inte emot några ansökningar via mail.
Välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Nathalie Wiklund
Annelie Engström
Anne von Blixen
Stina Claussen
Anne von Blixen
Ann-Sofie Falkemar
073-3243195
Oscar Andersson
+46 708 - 79 30 31
Love de Val
Love de Val
Patrik Nielsen