Service Manager Breakfast till nya Clarion Hotel Sea U

Service Manager Breakfast till nya Clarion Hotel Sea U

Arbetsbeskrivning

Service Manager Breakfast till nya Clarion Hotel Sea U

Clarion Hotel Sea U kommer ha Helsingborgs bästa läge med första parkett och en magisk utsikt. Tack vare passionerade medarbetare kommer vi garanterat överträffa gästernas förväntningar. Genom att vara personliga och professionella levererar vi alltid service på högsta nivå. Vi ökar livskvaliteten för både medarbetare och gäster. Och vi har modet att tänka nytt. För vi vet att morgondagen bara är en god natts sömn bort.

Hotellet öppnar februari 2021 och kommer ha 250 hotellrum plus kongresskapacitet för upp till 1200 gäster. Vår restaurang och takbar kommer vara de naturliga platserna att hänga på.

Självklart kommer vi vara en del av staden och framförallt, staden ska känna sig som en del av oss. Här kommer vi skapa ett nytt vardagsrum, en plats att vara på, oavsett anledning.

Vågar du anta utmaningen? Vad gör dig till den bästa kandidaten?

Service Manager Breakfast (SMB) rapporterar till Front of House F&B Manager (FoH F&B)

Tjänsten innefattar ansvar för:

• Att genom avdelningens personal skapa en oförglömlig upplevelse för hotellets gäster
• Att ständigt verka för ökad lönsamhet och att nå uppsatta prognoser/mål för avdelningen.
• Personalansvar för hovmästare/supervisors, serveringspersonal
• Extern catering

I tjänsten ingår:

• SMB vara i driften och skall vara kapabel och villig att utföra alla de uppgifter som utförs av avdelningens personal.
• Alla i avdelningen skall själva och dagligen ha klart för sig hur de förväntas bidra till resultatet.
• Arbetet sker efter rullande schema
• Ansvarar för merförsäljning i avdelningen.
• Ansvar för att avdelningen är uppdaterad och kunnig i hotellets brand- och säkerhetsrutiner.
• Ansvar för att företagets policies efterlevs.
• Personalansvar, vilket innebär schemaläggning, upplärning.
• Ansvarar för eventuella nyrekryteringar inom sin avdelning, dock alltid i samråd med närmsta chef
• Tillse dagligt användande av tidrapporteringssystem för all personal.
• Ansvarar för att goda kontakter med underleverantörer upprätthålls
• Ansvarar för att beställningar av kontors- och andra förbrukningsvaror
• Arbetar tillsammans med närmaste chef fram rutiner för avdelningen och ansvarar för att dessa efterlevs.
• Ansvar för att löpande följa upp kundnöjdhet i Loopon och snabbt agera vid behov för kompensationer.
• Ansvarar för att den egna avdelningen har korrekt och relevant information gällande arrangemang i huset i god tid före genomförandet.
• Leda och fördela arbetet ”front-of-house” inom avdelningen på hotellet.
• Tillse att månatlig inventering genomförs i tid och rapporteras till närmaste chef.
• Kassahantering ( separat instruktion skall signeras av all personal )
• Kontakt med leverantörer av möblering, hyra av möbler mm.
• Ser till att rätt priser och menyer uppdateras på avdelningen.
• Ansvarar för att all dryck till avdelningen finns i lager.
• Tillse att hotellets POS-system blir upplagt med rätt struktur, innehåll och priser
• Eventuellt andra uppgifter kan tillkomma delegerade via närmsta chef

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Clarion Hotel & Congress Sea U
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 9 oktober 2020
  • Ansök senast: 26 oktober 2020

Liknande jobb


Karismatiskt Driftansvarig

25 november 2024

Hovmästare till Pinchos Linné

Hovmästare till Pinchos Linné

23 november 2024

Hovmästare

22 november 2024