Service Manager - Cross Functional IT Schenker AB

Arbetsbeskrivning

För DB Schenker är medarbetaren den viktigaste framgångsfaktorn. Hos oss bidrar du, tillsammans med 74,000 kollegor världen över, till en samhällsviktig funktion. DB Schenker Sverige erbjuder allt från landtransporter, internationella sjö- och flygfrakter samt konsulttjänster till lager- och logistiklösningar. Vi är ca 4000 medarbetare på ett 50-tal orter runt om i landet med ambitionen att kvalitet skall genomsyra allt vi gör, i syfte att tillsammans skapa det vinnande laget. Be one team with one goal är en av DB Schenkers grundläggande värderingar. Vi presterar som bäst när vi jobbar som ett lag. Vi utmanar oss själva och varandra till att varje dag söka ständiga förbättringar och högre målsättningar. Oavsett om det handlar om våra kundrelationer eller våra medarbetare så är det grundläggande att vi alltid står upp för schysst spel. Vill du spela i det vinnande laget - tveka inte att skicka in din ansökan!

Kluster IT-organisationen (Sverige och Danmark) består idag av 90 dedikerade och kunniga medarbetare som dagligen utvecklar, förvaltar och supporterar IT-tjänster för att stödja kärnverksamhetens behov av IT. Med en expansiv och växande verksamhet är förväntningarna högt ställda på att IT växer i takt - vilket bådar för en spännande resa. Är du redo för en ny utmaning?

Avdelningen Cross Functional IT ansvarar för att förvalta och vidareutveckla de system som stödjer alla våra affärsområden i klustret. Detta innefattar bland annat ett ansvar för våra Finans- och HR-system. Vi står inför ett uppdrag att ta över förvaltningen av ett flertal system från verksamheten till IT och behöver därför rekrytera en Service Manager som kommer att leda uppdraget och därefter ansvara för förvaltningen av de övertagna systemen.

Ditt framtida uppdrag innebär att:

* Planera och genomföra övertagandet av aktuella tjänster
* Ansvara för tjänsteleverans mot uppställda SLA och budgetmål
* Ta fram och underhålla Förvaltningsplaner
* Etablera och leda tjänsteforum
* Leda arbetet att tillsammans med verksamheten vidareutveckla tjänsterna
* Ansvara för att tjänsterna följer fastställda säkerhetsramverk och SOP:er

Du har:

* Adekvat utbildning inom IT
* Erfarenhet av att arbeta med ITIL
* Erfarenhet av liknande roll, eller ett starkt driv att ta dig an en Service Manager-roll
* God förmåga att uttrycka dig både muntligt och skriftligt på svenska och engelska
* Förmåga att arbeta både operativt och framåtriktat


Meriterande:

* ITIL-certifiering
* Erfarenhet att arbeta i en global organisation
* Tidigare erfarenhet av att arbeta med HR och/eller Finanssystem

Information och ansökan:
Rollen är en tillsvidaretjänst med placeringsort Göteborg.

Vid frågor är du välkommen att kontakta rekryterande chef Erik Brandén via erik.branden@dbschenker.com
Skicka gärna din ansökan senast 19/4. Ansökningar hanteras löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag så skicka gärna din ansökan så snart som möjligt. DB Schenker främjar mångfald och välkomnar sökanden med olika bakgrund och erfarenheter.

Rekryteringsprocessen består bland annat av urval, intervju och referenstagning. Som ett steg i rekryteringsprocessen genomförs bakgrundkontroll på aktuella slutkandidater.

Välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Schenker AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 29 mars 2022
  • Ansök senast: 12 april 2022

Postadress

Bunkalundsvägen 4
Helsingborg, 25368

Liknande jobb


Data Scientist

Data Scientist

23 oktober 2024

22 oktober 2024

22 oktober 2024

Sales & Marketing Analyst

Sales & Marketing Analyst

22 oktober 2024