OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du vår nästa Service Manager, End User Services? Clas Ohlson brinner för att förenkla livet i varje hem. Vi strävar efter att jobba lite smartare varje dag när vi hjälper kunder med lösningar som förenklar vardagen.
Vi erbjuder dig rum att växa och en fantastisk företagskultur där vi uppmuntrar dig till att vara dig själv. Clas Ohlson har hjälpt kunder i 100 år nu, och med din hjälp kommer vi att fortsätta förenkla livet i 100 år till.
Är du redo?
Clas Ohlson söker nu en Service Manager, End User Services med uppgift att säkerställa hela leveransen kring vår arbetsplats, PC, telefoner, konferensrum, mail etc. Du är den primära kontaktytan med process- och funktionsägare i verksamheten och samordnar med underliggande IT-funktioner och huvudleverantörer.
I din roll som Service Manager ansvarar du för att en aktiv dialog sker tillsammans med övrig verksamhet för att på så vis identifiera eventuella behov och krav vad gäller funktionalitet och servicenivåer samt förbättringsområden. Du ansvarar för planering, styrning och uppföljning av leveransplaner och utifrån ett totalkostnadsansvar ansvarar du för överenskommen budget och prognos inom specifikt lösningsområde.
Vem letar vi efter?
För att bli framgångsrik inom denna roll har du idag goda kunskaper och erfarenheter av att jobba med slutanvändare-tjänster utifrån ett IT-perspektiv och har god vana av att jobba med system kopplat till slutanvändaren. En bakgrund inom telekom-branschen är en fördel. Du har mångårig erfarenhet av liknande uppdrag sedan tidigare, är en trygg ledare som drivs av utveckling och har förmågan att inspirera samt utveckla övriga kollegor inom organisationen.
Du trivs med att ta initiativ och har dessutom förmågan och erfarenhet av att leda och planera projekt inom specifikt lösnings- och verksamhetsområde. Du har erfarenhet av att underhålla samt vidareutveckla kontakten med befintliga, men också mot nya externa leverantörer och underliggande avtal.
Som person är du kommunikativ, strukturerad och pedagogisk vilket du drar nytta av i samverkan med övriga lösningsansvariga- och specialister, där ni arbetar tillsammans för att nå det bästa resultatet.
Du behärskar engelska och svenska i tal och skrift.
Placeringsort: Insjön och/eller Stockholm. Vid placering Stockholm förekommer resor till vårt huvudkontor i Insjön på regelbunden basis.
Passar vi dig?
Vi vill att du ska kliva in här på kontoret och känna att du kan vara precis den du är. Här finns det en sak som sammanför oss alla - allt vi gör binder oss samman och att vi gör det tillsammans som ett team. Det är kärnan i vår kultur och den sätter ord på hur vi vill bemöta varandra och våra kunder. På Clas Ohlson ska alla känna sig välkomnande och uppmärksammade. Vi tror också på mångfald och att våra medarbetares olika bakgrund, personlighet, erfarenhet och kompetenser är vägen till framgång. Vi brinner för att förenkla livet. Tillsammans med dig vill vi förenkla vardagen för alla våra kunder!
Ansökan
Frågor om rekryteringsprocessen besvaras av rekryterare Andreas Dahlberg, andreas.dahlberg@clasohlson.se eller +46 790 612 088
Vid frågor gällande den specifika tjänsten ta då gärna kontakt med Patric Holmström, Head of IT Operations via mejl patric.holmstrom@clasohlson.se alternativt via telefon: +46 73 420 53 36
Välkommen med din ansökan! Ansökningar behandlas löpande.
OM CLAS OHLSON AB
Grundades av Clas Ohlson 1918. Vårt uppdrag är att hjälpa och inspirera människor att förbättra sin vardag genom att erbjuda hållbara, smarta, enkla och praktiska lösningar till attraktiva priser. Clas Ohlson är ett av Nordens starkaste detaljhandelsvarumärken.
Kontaktpersoner på detta företaget
Petra Landestål
+46 247 264 334
Jenny Vapola