Service Manager Front Office

Arbetsbeskrivning

Mitt i hjärtat av Stockholm hittar du detta moderna hotell- och kongresscentrum. Förutom svindlande utsikt över Stadshuset och Riddarfjärden erbjuds spännande lösningar för alla typer av sammankomster och evenemang för upp till 3 000 personer. Radisson Blu Waterfront Hotel, ihopbyggt med kongressen, har 414 hotellrum, restaurang, bar och gym.

Är du intresserad av att arbeta på ett spännande hotell i en internationell miljö? Nu söker 2 nya Service Manager som har känsla för hög kvalitet och en naturlig känsla för service. Vi vill att Ni ska vara hotellets ansikte utåt och bidra aktivt till en helhetsupplevelse på Radisson Blu Waterfront Hotel. Ni rapporterar till vår Rooms Divisions Manager.

HUVUDSAKLIGA ARBETSUPPGIFTER:
• Se till att vi har en hög och jämn servicenivå i receptionen
• Samordna och följa upp kedjans lojalitetsprogram och kampanjer
• Använda yield management för att maximera intäkter och beläggning
• Assistera vår Assistant Front Office Manager i personal och bemanningsfrågor
• Kontinuerligt se till att vidareutbilda sig inom sitt område för att förbättra avdelningens
och den egna prestationen
• Introduktion av nyanställda och identifiera anställdas tränings- och utbildningsbehov
• Ansvara för hotellet & congressen när ingen från ledningen finns på plats

DIN PROFIL:
Vi ser att du har flera års erfarenhet av hotellreception. Vi ser att du har förmågan att leda andra. Som Service Manager är du tydlig, rak och kommunikativ. Du har datavana och goda kunskaper i hotellbokningssystem Opera. Kandidaten ska vara strukturerad och har god planeringsförmåga. Vi förutsätter att du kan uttrycka dig väl i tal och skrift i både svenska och engelska, kunskap i ett ytterligare språk är meriterande. Vi ser även att kandidaten har en positiv service- attityd gentemot kunder och medarbetare, Yes I Can-attityd.

VI ERBJUDER:
• Ett utmanande arbete på ett internationellt hotell
• Utvecklingsmöjligheter i en mycket attraktiv hotellkedja
• Anställningen är tillsvidare med 6 månaders provanställning, heltid, skift arbete då både helger och kvällar ingår
• Enlig överrenskommelse

För mer information om hotellet och kongressen se http://www.radissonblu.com/waterfronthotel-stockholm
Vill du veta mer om tjänsten kontakta Jessica Froby på 08-50506000, ansökan tas endast emot via http://www.recruto.se/apps/portal/rezidor senast 15/3-2015. Observera att Vi rekryterar löpande under ansökningsperioden.
Facklig kontaktpersonUnionen, Tobias Regin 08-5050 6000

Kontaktpersoner på detta företaget

Benoît Garcia
08-5050 6430
Maria Agashina
08-5050 6311
Jessica Froby
08-5050 6000
Assistant Front Office Mgr Jessica Froby
08-5050 6000
Assistant Front office Manager Jeppe Joergensen
08-50506000
Erika Karlsson

M&E Operations Manager Malin Johnsson
08-5050 6721
Executive Chef Benoît Garcia
08-5050 6430
Senior Sous Chef Pontus Wellén
08-50506441
Chief Engineer Tor Ortopan
08-5050 6015

Sammanfattning

Besöksadress

Nils Erikssons Plan 4
None

Postadress

Nils Erikssons Plan 4
Stockholm, 10132

Liknande jobb


Helgextra kvällsreceptionist

Helgextra kvällsreceptionist

13 augusti 2024

Hotellreceptionist 2-4 nätter/vecka

Hotellreceptionist 2-4 nätter/vecka

13 augusti 2024

Värd/ Värdinna/receptionist

Värd/ Värdinna/receptionist

12 augusti 2024

12 augusti 2024