Service Manager - Incident, Change, Problem till ledade resebolag 🌮

Arbetsbeskrivning

Om tjÀnsten

Som Service Manager - Incident, Change och Problem kommer du att bli en del av den nordiska IT-avdelningen som idag sysselsÀtter 140 medarbetare som stöttar verksamheten med allt frÄn design, utveckling, implementation och drift av IT-lösningar. Som Service Manager kommer du att arbeta i en mÄngfacetterad roll med mÄnga bollar i luften. Du jobbar med koordinering av Àrenden enligt ITIL men du kommer ocksÄ ha ett helhetstÀnk dÀr du jobbar med att identifiera förbÀttringsmöjligheter och driva dessa i mÄl.

HÀr Àr chansen för dig vars största intressen Àr IT och resor. Kunden har en hybrid set-up som gör att du erbjuds flexibla arbetstider och möjlighet till distansarbete. I tjÀnsten tillkommer jourarbete ungefÀr var 10:e vecka.

Detta Àr en direktrekrytering med anstÀllning hos kund dÀr Wrknest stöttar i rekryteringsprocessen.



Dina framtida arbetsuppgifter

- Driva processerna för Incident, Change och Problem Management genom hela IT-organisationen
- Driva Major Incident processen och leda Incidentteamet
- Leda CAB-möten och hantera förÀndringar i en agil miljö
- Leda Problem reviewmöten
- Samarbeta med utvecklingsteamen för Problem Management och Change Enablement
- Samarbeta med tjÀnsteÀgare för en stabil driftsmiljö
- Leda och driva Processforum
- Vara en del av ITSM Tool Team


Din profil

Vi söker dig som har en förmÄga att arbeta proaktivt och se helheten. Du Àr driven, ansvarstagande, engagerad och har goda ledaregenskaper. Du trivs med att arbeta i en förÀnderlig miljö och kan arbeta sjÀlvstÀndigt. Du har en god fallenhet att kommunicera kring problem och lösningar pÄ sÄvÀl affÀrsnivÄ som teknisk nivÄ. Du kommer ha mÄnga olika kontaktytor inom och utom leveransorganisationen varför det Àr viktigt att du Àven har en social förmÄga och god förmÄga att uttrycka dig pÄ svenska och engelska i tal och skrift.

Vi tror att du har:

- Certifiering inom ITIL Foundation v3 eller v4.
- Erfarenhet av arbete som Incident, Change eller Problem Manager enligt ITIL eller motsvarande
- Ett starkt driv och ett intresse för att jobba i en förÀnderlig miljö med högt tempo, dÀr det behövs snabba beslut och handlingskraftighet
- AffÀrsmÀssighet och högt kundfokus
- Goda kunskaper att kommunicera pÄ svenska och engelska i tal och skrift
- GrundlÀggande IT-kompetens, antingen via utbildning eller erfarenhet, för att kunna förstÄ och fatta beslut i tekniska diskussioner
- Relevant examen frÄn Högskola/Universitet eller motsvarande


Övrig information

Start: Enligt överenskommelse

Plats: Stockholm, Kungsholmen

Omfattning: Heltid, 40h/v

AnstÀllningsform: TillsvidareanstÀllning

Sök gÀrna sÄ snart som möjligt dÄ vi jobbar med löpande urval.

Om kunden

VÄr kund Àr en arbetsplats med ett stort kunnande, högt tempo och en drivkraft att hela tiden bidra till att förbÀttra verksamheten. Ett företag dÀr de har roligt och bryr sig om varandra, med fokus pÄ visionen att ge sina kunder fantastiska reseupplevelser - De bÀsta veckorna pÄ Äret. De erbjuder en spÀnnande och utvecklande miljö dÀr du fÄr möjlighet till en intern karriÀr.

Om Wrknest

PÄ Wrknest gör vi inte som alla andra. Vi tror pÄ att hela tiden vÄga se nya möjligheter och tÀnka nytt. NÀr vi startade var det för att utmana gamla sÀtt att rekrytera pÄ.

Vi lever i en tid av snabb digital utveckling. Kunskap behöver förnyas kontinuerligt för att vara aktuell. DÀrför gÀller det att kunna stÀlla om snabbt. Det hÀr gör att vi inte enbart tittar pÄ kandidatens CV vid en rekrytering. IstÀllet ser vi till den samlade potentialen och erbjuder individanpassad upskilling. PÄ sÄ vis kan vi snabbt matcha de kunskapsbehov som finns just nu.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Wrknest
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast mĂ„nads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 30 september 2022
  • Ansök senast: 19 mars 2023

Liknande jobb


Release Manager

26 november 2024

26 november 2024

26 november 2024