Service Manager Information Management

Arbetsbeskrivning

Vill du vara en del av ett företag som arbetar för att skydda både människor och samhällen? V
Vår kund arbetar  i en spännande och varierad miljö där de tillsammans verkar för att skapa de produkter och tjänster som behövs för att uppfylla detta.
Din roll
Vår kund har vi precis påbörjat ett projekt för att implementera ett gemensamt system för informationshantering. I din roll som Service Manager kommer du att vara en viktig spelare i transitionen från projekt till förvaltning, men också när vi successivt migrerar äldre dokumentsystem till den nya gemensamma lösningen.

Som Service Manager har du en nyckelroll i gränssnittet mellan verksamhet och IT. Du agerar på mandat från Service Owner för området och är operationellt ansvarig för de IT-tjänster som används för att stötta processerna inom området Information Management. De jobbar agilt i team enligt DevSecOpsoch och är därmed delaktiga i både utveckling, drift, support och förvaltning av tjänsterna.
Vi erbjuder ett konsultuppdrag på 8 månader för att sedan gå över som fast anställd direkt hos vår kund..
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter blir
Att ansvara för förvaltningen av våra lösningar inom Information Management
Att leda den dagliga verksamheten och säkerställa leverans enligt SLA
Att samarbeta med kravställare i verksamheten, externa leverantörer och internt med andra delar inom organisationen
Att tillhandahålla rapporter kring leverans, prestanda, kvalitet.
Att ansvara för budget och ekonomisk uppföljning
Att föreslå och implementera förbättringar
Att aktivt delta i utrullningen av Saabs nya informationsplattform globalt

Den du är idag

Din viktigaste egenskap är att du har viljan, intresset och engagemanget att lära. För att lyckas i rollen behöver du vara proaktiv, kunna prioritera och delegera samt ha en god förmåga att kommunicera både internt inom teamet, mot kravställare i verksamheten och med leverantören. Vidare tror vi att du har ett kundorienterat och affärsmässigt fokus, med ett bra analytiskt och lösningsfokuserat tänk. Du är en utmärkt lagspelare men även van att arbeta självständigt. För att trivas hos oss behöver du vara service-minded och tycka om att arbeta i en miljö där förutsättningarna kan förändras med kort varsel utifrån användarnas behov.
Vi ser gärna att du:
  Har en universitetsutbildning inom Systemvetenskap eller motsvarande erfarenhet.
Har 3-5 års erfarenhet i en ledande roll inom IT.
Har erfarenhet av förvaltningsledning eller projektledning
Talar och skriver obehindrat på svenska samt engelska.

Har du erfarenhet av dokumenthanteringssytem, ITIL, pm3 eller agilt arbetssätt är det meriterande.

Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. Du måste vara svensk medborgare och tala svenska flytande då organisationen hanterar säkerhetsklassad information.
Visst låter detta som ett intressant uppdrag?
Sök redan i dag eller kontakta oss så berättar vi gärna mer. Vi behöver en ansökan inkluderat CV på svenska som matchar vår kunds krav. Komplettera gärna med personligt brev. Kunden kan fatta beslut tidigare än sista ansökningsdatum, urval och intervjuer sker löpande.

NXT Interim och NXT Rekrytering är ett nischat och innovativt företag som är verksamma inom konsult och rekryteringsbranschen. Vi är verksamma inom HR, IT, Ekonomi, Sälj och Marknad och har 20 års erfarenhet i branschen. Vi erbjuder våra konsulter bl a sjukförsäkring, remote-arbetsplatser och flera andra förmåner som förgyller deras vardag. Vid anställning tillämpar vi kollektivavtal.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: NXT Interim Stockholm AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 22 september 2023
  • Ansök senast: 22 oktober 2023

Liknande jobb


Objektspecialist IT

Objektspecialist IT

20 december 2024

Process Lead - Incident & Problem Management

Process Lead - Incident & Problem Management

20 december 2024

Global Sales Engineering

Global Sales Engineering

17 december 2024

13 december 2024