Service Manager, Linköping

Arbetsbeskrivning

Är du självgående och triggas av att lösa komplexa problem strukturerat, med kundens bästa för ögonen? Vill du arbeta i ett team med duktiga och trevliga kollegor? Vill du jobba med IT i en miljö där ditt bidrag är viktigt och där din personliga utveckling får plats? Välkommen till oss på Experis IT i Linköping!

Vi söker dig som vill arbeta inom hos oss på Experis IT - ett företag som präglas av värderingar, samarbete utveckling och där du som IT-konsult hos våra kunder får arbeta och utvecklas. För just detta uppdrag är vår kund, med huvudsaklig inriktning mot högteknologi inom försvarsindustri, civil säkerhet och luftfart.



Är du på jakt efter ett jobb och:

* har erfarenhet av Service Management och ITIL-processer
* ITIL V3 certifierad
* kan arbeta skift
* tar stort ansvar för din uppgift och driver ditt arbete framåt
* har en bra samarbetsförmåga och löser problem och utmaningar på ett bra sätt
* kan kommunicera på ett tydligt sätt så att du säkerställer att budskap når fram i olika sammanhang
* prioriterar högt att utgå från kundens behov i ditt arbete
* planerar ditt arbete i förväg på ett strukturerat sätt och håller dina tidsramar
* har lätt för att uttrycka dig i tal och skrift, både på svenska och engelska samt förmågan att ta del av dokumentation på engelska



I rollen som Service Manager är du med i ett team som ansvarar för att hantera kunders större driftstörningar och ansvarar för eskalation och uppföljning av de avtal,så att dessa efterlevs. I arbetet ingår också att arbeta som processansvarig, vilket innebär förvaltning, utveckling och förbättring av ITIL-processerna (exempelvis incident management och problem management). Du kommer även arbeta med analys av organisationens leveransflöden där du tar fram underlag och statistik som en del i det interna förbättringsarbetet.

Experis IT erbjuder dig ett långsiktigt samarbete med oss, med trygga anställningsvillkor. Experis IT i Linköping är ett spännande område i tillväxt med erfarna, engagerade och personliga konsultchefer som tillsammans med dig bygger just din karriärväg.

Varmt välkommen med din ansökan!

Har du frågor om tjänsten är du välkommen att maila Kandidatspecialist för Experis, Lisa Andelius på:



Sökord: Linköping, Norrköping, Östergötland, IT, IT-tekniker, Service Manager, ITIL, ITIL-processer, incident manager, problem manager

Kontaktpersoner på detta företaget

Petra Sivefäldt
0500-38 14 37
Dino Elezovic
4642371631
Lina Mörkberg
016-155737
Anna Stridsjö

Marika Johansson
019-166551
Carl-Henric Möller
031-617235
Carina Häggquist
018-18 59 71
Anders Samuelsson
031-7086752
Karin Backman
063-57 66 63
Zara Karlsson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Experis AB
  • 5 platser
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Ej angivet
  • Heltid Contract
  • Publicerat: 14 november 2016

Besöksadress

Lidköping
None

Postadress

Engelbrektsgatan 6
ÖREBRO, 70212

Liknande jobb


21 november 2024

20 november 2024

Senior testare

Senior testare

12 november 2024

Miljöpedagog

Miljöpedagog

8 november 2024