OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du självgående och triggas av att lösa komplexa problem strukturerat, med kundens bästa i fokus? Vill du arbeta i ett team med duktiga och trevliga kollegor? Vill du jobba med IT i en miljö där ditt bidrag är viktigt och där din personliga utveckling får plats? Välkommen till oss på Experis IT i Linköping!
Sökord: Linköping, Norrköping, Östergötland, IT, IT-tekniker, Service Manager, ITIL, ITIL-processer, incident manager, problem manager
Hur ser arbetet ut?
Till detta uppdrag söker vi en Service Manager till vår kund, som har huvudsaklig inriktning mot högteknologi inom försvarsindustri, civil säkerhet och luftfart. I rollen som Service Manager är du med i ett team, som ansvarar för att hantera kundernas större driftstörningar och eskalation och uppföljning av avtalen med kunderna, så att dessa efterlevs. I arbetet ingår också att arbeta som processansvarig, vilket innebär förvaltning, utveckling och förbättring av ITIL-processerna (exempelvis incident management och problem management). Du kommer även att arbeta med analys av organisationens leveransflöden där du tar fram underlag och statistik som en del i det interna förbättringsarbetet. Mer information om företaget och rollen ges vid en personlig intervju.
Arbetstider: Skift, oregelbundna tider
Uppdragslängd: Långsiktigt - minst 6 mån med god chans till förlängning
Omfattning: 100 %
Ort: Linköping
Vem är du?
Till detta uppdrag söker vi dig som vill ta anställning som konsult eller arbeta som underkonsult hos oss på Experis. Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av Service management och kunskap om ITIL. Eftersom att tjänsten innefattar kontakt med kunder är det viktigt att du utgår ifrån kundens behov i ditt arbete och att du kan kommunicera på ett tydligt sätt, så att du säkerställer att budskap når fram i olika sammanhang. Du är en ansvarstagande person, som driver arbetet framåt och som löser problem och utmaningar på ett bra sätt. Du är bra på att samarbeta och kan planera ditt arbete i förväg på ett strukturerat sätt, samt hålla dina tidsramar. Det är även viktigt att du kan uttrycka dig väl i tal och skrift både på svenska och engelska samt har förmågan att ta del av dokumentation på engelska.
Pga säkerhetskrav får du endast ha ett svenskt medborgarskap.
Vad kan vi erbjuda dig?
Förutom en god erfarenhet och ett roligt och intressant uppdrag, ger konsultanställningen dig en rad förmåner.
Som konsult på Experis erbjuds du möjligheten att utveckla dina kunskaper i uppdrag hos några av Sveriges största företag inom flera olika branscher. På Experis är vi stolta över våra konsulter, och tillsammans hittar vi rätt utmaningar för dig. Vi har höga förväntningar på dig, men i gengäld erbjuder vi dig goda utvecklings- och karriärmöjligheter. Vi arbetar tillsammans med din karriärplan, så att både du och din konsultchef har förståelse för just dina mål och vilka kompetenser som du vill utveckla.
Våra konsulter erbjuds en trygg anställning inom kollektivavtal, med bl.a. övertidsersättning, semester, tjänstepension och försäkringar.
Experis eftersträvar mångfald
Vi värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.
Ansökan
Varmt välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV via länken till höger, urval sker löpande.
Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du frågor om uppdraget eller om rollen som konsult, är du välkommen att maila Kandidatspecialist för Experis Anna Aurell-Sundvall på
Kontaktpersoner på detta företaget
Jovanka Praizovic
+46 8 508 954 45
Elin Hedberg
08-508 954 39
Susanne Bostam-Edin
08-508 954 63
Ann-Catrine Snis
08-50895453
Jan Falck
08-50895444
Annica Karlsen
Peter Westberg
Johanna Di Sivo
+46 8 508 954 34
Liselotte Sundberg
+46317086785
Camilla Edbom
018-18 59 82