Service Manager med processansvar till Rusta

Arbetsbeskrivning

Vill du vara med och påverka i en ny roll hos Sveriges ledande bolag inom hem och fritidsprodukter? Rusta fortsätter att växa och behöver dig med på sin resa framåt. Som Service Manager får du möjlighet att förändra och bidra till fortsatt lyckad expansion på en familjär IT avdelning.

DIN VARDAG
Som Service Manager kliver du in i en viktig roll som sätter struktur för ett effektivare arbete framåt kring IT driftprocesser och för att säkerställa friktionsfri IT leverans. Du har även ansvar för supporttjänster för slutanvändare där du säkerställer att valda supportpartners möter Rustas behov och fungerar optimalt.

Du parerar mellan analytiskt tänkande, kontinuerlig förbättring och dagligt arbete med driftprocesserna.

Några exempel på återkommande uppgifter för Service Manager är:

- Följa upp Service Desk leverans och identifiera förbättringsområden.
- Ansvara och driv ITIL processerna - Incident, Change och Problem.
- Vara Rustas representant i olika leverantörsform inom ansvarsområdet.
- Ansvara för kostnadsuppföljning, operativ effektivitet och stabilitet av Service Desk.



Som Service Manager rapporterar du till Manager IT Operations and Infrastructure. Du kommer ingå i IT Operations teamet idag bestående av 6 kompetenta medarbetare och utgå från Rustas kontor i Upplands Väsby.

VEM ÄR DU?

Vi ser att du är mycket kommunikativ och har förmågan att prioritera mellan olika uppgifter. Du har förmåga att ställa om och att hantera olika intressenter internt och externa leverantörer.

Krav:

- Gedigen insikt i hur Service Desk fungerar som funktion.
- Erfarenhet av att jobba enligt ITIL ramverket, gärna som processansvarig.
- Erfarenhet av ITSM verktyg, helst Freshservice.
- Generell IT-kunskap.
- Relevant utbildning eller motsvarande erfarenhet.
- Svenska och engelska i tal och skrift.


Det är meriterande om du har erfarenhet av retail eller liknande verksamhet.

PASSAR VI DIG?
Rusta står för värderingarna Enkelhet, Mod, Engagemang och Tillsammans. Värderingarna stärks genom att alla medarbetare har varit med i arbetet med att identifiera och forma dem. De ska fungera som styrmedel vid sidan av vision och affärsidé samt som kompass och vägledning i det dagliga arbetet. Med hjälp av dessa ska Rusta klara sin fortsatta expansion och tillväxt utan att tappa sitt ursprung, fokus eller flexibilitet.

För mer info: https://www.rusta.com/se/sv/

Kontaktperson
I denna rekrytering samarbetar Rusta med Wise IT. Vill du veta mer, kontakta ansvarig rekryteringskonsult Anja Widell på anja.widell@wiseit.se eller Linda Ortbrink på linda.ortbrink@wiseit.se

Vi kan tyvärr inte ta emot ansökningar via mail då vi värnar om din personliga integritet. Du kan läsa mer om hur vi behandlar personuppgifter enligt GDPR i Wise Group-koncernens policy för behandling av personuppgifter (https://www.wisegroup.se/gdpr/)

Urval sker löpande, välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Mathias Linarfve

Malin Reisner

Malin Reisner

johanna nybom

Rebecca Levy

Jon Persson

Linda Mukka

Olivia Rehn

Catarina Andersson

Mathias G

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Wise IT
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 7 februari 2022
  • Ansök senast: 27 juli 2022

Besöksadress

Sveavägen 13, 1 tr, Stockholm
None

Postadress

Sveavägen 13, 1 tr
Stockholm, 11157

Liknande jobb


Objektspecialist IT

Objektspecialist IT

20 december 2024

Process Lead - Incident & Problem Management

Process Lead - Incident & Problem Management

20 december 2024

Global Sales Engineering

Global Sales Engineering

17 december 2024

13 december 2024