Service Manager Power Systems

Service Manager Power Systems

Arbetsbeskrivning

Om tjänsten

I rollen som Service Manager är du operativt och finansiellt ansvarig för eftermarknaden (service och parts) inom vårt affärsområde Power Systems.

Service och Parts består idag av 14 medarbetare som är placerade olika orter i Sverige. Det övergripande målet för rollen är att inspirera, leda och säkerställa att medarbetarna har det som behövs för att möta våra kunder ute i landet på ett ännu mer kvalitativt och effektivt sätt.  Du kommer att rapportera till vår General Manager Power Systems som är som är placerad vid huvudkontoret i Mölndal.

Ett urval av förekommande arbetsuppgifter: 
 
* Tillsammans med General Manager Power Systems skapa lång- och kortsiktiga mål för verksamheten. Kommunicera och följa upp dessa med regelbundenhet. 
* Leda, planera och utveckla verksamheten 
* Personalansvar; arbetsmiljöansvar, årliga medarbetarsamtal samt lönerevisioner inom ramen för företagets övergripande riktlinjer och ramar.  
* Försäljningsansvar för service och reservdelar genom servicesäljare
* Jobba aktivt med vår kundservice med ambitionen att överträffa kundens förväntningar
* Utveckla arbetssätt och medverka till proaktiva kundinriktade åtgärder
 

Vi är en matrisorganisation där det krävs samarbetsvilja och smidighet för att navigera mot målet på ett effektivt sätt. Du tror på nära och utvecklande samarbeten i organisationen, snarare än en one man show. Vår kultur bygger på att medarbetare tar egna initiativ, arbetar i team och visar mod att testa nya lösningar. Vi tror att det alltid finns förbättringsmöjligheter – vi blir aldrig färdiga med vår utveckling!

Din bakgrund:

Vi söker dig med:
* Högskole-/ universitetsstudier inom relevant område alternativt motsvarande kompetens via arbetslivserfarenhet. 
* Mycket goda kunskaper om verksamheter kopplade till service av motorer (industri och marin), generatoraggregat, solpaneler och/ eller likvärdig bransch.  
* Minst 5 års erfarenhet i ledande ställning i ett företag kopplat till Industri och marinmotorer, generatoraggregat och/eller likvärdig bransch.  
* Erfarenhet av personalledning på geografiskt utspridda organisationer och stor erfarenhet av kundhantering inom B2B. 
* Erfarenhet av tidigare arbete med Lean är meriterande

Din profil:

Det är ditt driv och din uthållighet som har tagit dig dit du är idag och det ligger i din natur att förverkliga idéer. Som person är du inspirerande och leder genom att locka fram det bästa från varje individ. Du räds inte utmaningar och har pannbenet och kunskapen som krävs för att flytta fram bolagets position genom att etablera nya koncept och förfina processer. Du är bra på att bringa ordning och reda i en tillvaro med hög utvecklings- och tillväxttakt och är en chefskollega att räkna med och som andra vill samarbeta med. 

Vi förutsätter att du delar våra grundläggande värderingar; We Care, We Deliver On Our Promise, We Succeed Together . Vi värnar ett hållbart arbetsliv med starkt fokus på säkerhet, personlig utveckling och balans mellan jobb och fritid. Vi vet att mångfald är en framgångsfaktor och arbetar för att öka jämställdhet och inkludering på vår arbetsplats.
 

Vi erbjuder:
* Du får möjlighet att representera ett av världens starkaste varumärken.
* En tjänst med stor variation där du får vara med och påverka och utveckla
* Zeppelin Sverige AB är en stabil arbetsgivare med goda anställnings- och arbetsvillkor.
*

Placering: Mölndal ( Hösten 2024 flyttar vi till vårt nya huvudkontor i Landvetter)
Frågor? Kontakta Niklas Olsson, General Manager på telefon 0702207071
Intresserad? Skicka din ansökan senast den 2023-12-31

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Zeppelin Sverige AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 30 november 2023
  • Ansök senast: 31 december 2023

Postadress

Godsvägen 8
BORLÄNGE, 78472

Liknande jobb


22 november 2024

Operativ säljansvarig

20 november 2024

Operativ säljansvarig

20 november 2024

20 november 2024