Service Manager, Solna

Service Manager, Solna

Arbetsbeskrivning

Har du passion för ny teknik och framtidens digitala arbetsplats? Vill du vara med i en tillväxtresa med ett viktigt syfte att leda och löpande styra IT-leverans av PostNords Applikationer och IT Infrastrukturtjänster? Vi söker nu en Service Manager till vårt kontor i Solna!

Bli en del av vårt team
Du har en bred bakgrund inom IT, med erfarenhet från Service Management för applikationer och/eller IT-infrastrukturtjänster.

Du är van att leda andra i team och projekt där du tar ansvar och driver leveranser från start till mål. Din kunskap och erfarenhet av att arbeta tillsammans med såväl leverantörer som interna kravställare. Du har budgetansvar
och hanterar allt från uppföljning av leverantörers KPI:er och verksamhetens måltal. Du har och tar stort ansvar för ditt område som i första hand är att ta hand om området kring Applikations Operations som PostNord har för avsikt att förstärka de närmsta åren. I uppföljningen av leverantören ingår förutom ekonomi även KPI:er och måltal för tex Incident, Problem, Change och Release . Du rör dig naturligt mellan verksamhet och teknik och kan enkelt förklara IT-lösningar på ett tydligt och pedagogiskt sätt. Du trivs att arbeta agilt. Vi tror att du har en akademisk examen inom IT eller motsvarande kunskaper
och färdigheter förvärvad genom arbetslivserfarenhet och fortlöpande yrkesutbildning. Service Manager ansvarar för budget och leverantörsuppföljning inom sitt område. Målet framåt är att öka fokusen på en stabil, tillgänglig och pålitlig IT-miljö.

Arbetsuppgifter:
Sammanfattningsvis, kommer du alltså få arbeta i en bred roll och beröra områden som till exempel;
● Ser till att leverantörerna levererar enligt avtal
● Komma överens, planera och leverera förbättringsinitiativ enligt verksamhetens önskemål.
● Ansvarig för planering och genomförande av underhållsaktiviteter tillsammans med leverantören
● Förbättra stabiliteten i applikationerna och genomföra aktiviteter som kortar återställnings tider
● Säkerställa införande av nya och modifierade tjänster på ett planerat och kontrollerat sätt
● Säkerställa att förändringar och förbättringar designas och implementeras på ett tillfredsställande sätt tillsammans med leverantören och PostNords verksamhet

Vi söker dig med:
För att passa in i rollen ska du ha en eftergymnasial utbildning eller likvärdig erfarenhet från arbetslivet. Du har troligtvis flerårig erfarenhet Service Manager. Vi söker dig som arbetet med server- och applikationsdrift och vi vill att du känner dig bekväm med olika programspråk såsom Java, C+, DotNet m.fl. Du bör även att du har god förståelse för
systemdrift i virtuella miljöer samt cloud (Azure och AWS).
Vi ser gärna att du har ett intresse av den fackliga organisationen och drivs av att göra nytta för samhället. Vision är ett modernt fackförbund i ständig förändring och därav ser vi gärna att du trivs i en rörlig organisation med högt tempo. Du har troligtvis ett brett tekniskt kunnande som bidrar till att du har lätt för att sätta dig in i nya problemområden och kommer med nya lösningar på ett proaktivt sätt.
Vi ser gärna att du vill utvecklas på lång sikt i vårt team där vi kan ge dig goda utvecklingsmöjligheter och chans att påverka PostNords IT-framtid!

Kunskap:
- Akademisk examen, gärna inom informationsteknologi eller datavetenskap eller motsvarande kunskaper och
färdigheter genom arbetslivserfarenhet
- Minst 5 års erfarenhet av arbete med Service Management
- Goda kunskaper inom SAFE framework och ITIL
- Erfaren av Service Management för applikationer och/eller IT infrastruktur tjänster
- Starka ledaregenskaper
- Starka personliga färdigheter i att bygga arbetsrelationer i en mångkulturell miljö
- Kommunicera obehindrat på engelska och svenska i tal och skrift

Vi erbjuder dig
PostNord erbjuder dig arbete i en dynamisk och förändringsorienterad miljö på en av Sveriges största arbetsplatser. Vi har goda tjänstepensionsvillkor, friskvårdsbidrag och personalförmåner genom PostNords egen personalstiftelse PostNordPlus och det finns bra utvecklingsmöjligheter. PostNords ABC-ledarskap är vår ledstjärna; Accountable, Brave and Committed.

Vi gör vardagen enklare
PostNord är den ledande leverantören av kommunikations- och logistiklösningar till, från och inom Sverige samt över hela Norden. Vi säkerställer postservicen till privatpersoner och företag i Sverige och Danmark. Vi strävar efter att göra vardagen enklare och mer hållbar för alla som bor och arbetar i Sverige och Norden. Vi är ansvarstagande, modiga och engagerade, och leder effektivt förändring oavsett om vi leder oss själva eller andra. Vi uppmuntrar lagarbete, uppriktighet och positiva relationer på arbetsplatsen. Vi bygger vidare på våra framgångar och lär oss av både kollegor och misstag. Människor med olika bakgrund arbetar hos oss. Du kommer därför vara en del av en arbetsplats med stor mångfald, vilket bidrar till bättre resultat för verksamheten. Besök oss på www.postnord.se

Ansök
Urval sker löpande och vi önskar din ansökan snarast. I denna rekrytering samarbetar vi med Randstad Technologies, för frågor om rollen kontakta ansvarig
rekryteringskonsult Julia Rhönnstad, 0729872754,mailto: julia.rhonnstad@randstad.se. 

Vi ser fram emot din ansökan!

För fackliga kontaktpersoner se https://www.postnord.com/sv/karriar/kontakt/facklig-kontakt.

https://www.randstad.se/arbetssokande/jobb/service-manager-till-postnord-201370416/

Sammanfattning

  • Arbetsplats: PostNord Group
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 27 januari 2022
  • Ansök senast: 28 februari 2022

Liknande jobb


IT Business Analyst

IT Business Analyst

21 november 2024

IT-strateg/verksamhetsutvecklare

21 november 2024

20 november 2024