OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Service Manager Style ( Housekeeping) till nya Clarion Hotel Sea U
Clarion Hotel Sea U kommer ha Helsingborgs bästa läge med första parkett och en magisk utsikt. Tack vare passionerade medarbetare kommer vi garanterat överträffa gästernas förväntningar. Genom att vara personliga och professionella levererar vi alltid service på högsta nivå. Vi ökar livskvaliteten för både medarbetare och gäster. Och vi har modet att tänka nytt. För vi vet att morgondagen bara är en god natts sömn bort.
Hotellet öppnar februari 2021 och kommer ha 250 hotellrum plus kongress kapacitet för upp till 1200 gäster. Vår restaurang och takbar kommer vara de naturliga platserna att hänga på.
Självklart kommer vi vara en del av staden och framförallt, staden ska känna sig som en del av oss. Här kommer vi skapa ett nytt vardagsrum, en plats att vara på, oavsett anledning.
Till hotellet söker vi nu ytterligare en talang: ”Service Manager Style”
Vågar du anta utmaningen? Vad gör dig till den bästa kandidaten?
Service Manager Style (SMS) rapporterar till Style Manager (SM).
Tjänsten innefattar ansvar för:
• Att genom avdelningens personal skapa en oförglömlig upplevelse för hotellets gäster
• Att ständigt verka för ökad lönsamhet och att nå uppsatta prognoser/mål för avdelningen.
• Ansvarig för att hotellets samtliga rum och allmänna ytor hålls rena och underhålls enligt plan, samt att hotellet alltid upplevs som ”stylat” för varje gäst som besöker oss.
I tjänsten ingår:
• SMS förväntas vara i driften och skall vara kapabel och villig att utföra alla de uppgifter som utförs av avdelningens personal.
• Alla på avdelningen skall själva och dagligen ha klart för sig hur de förväntas bidra till resultatet.
• SMS utför städkontroller
• Ansvar för att avdelningen är uppdaterad och kunnig i hotellets brand- och säkerhetsrutiner.
• Planering av det dagliga arbetet inom avdelningen
• Behjälplig vid personalrekrytering inom avdelningen.
• Schemaläggning, upplärning och utbildning skall planeras i samråd med SM.
• Tillse dagligt användande av tidrapporteringssystem för all personal.
• SMS arbetar tillsammans med SM fram rutiner för avdelningen och ansvarar för att dessa efterlevs.
• SMS ansvarar för att även hålla de yttre entréområdena i bästa skick efter givna instruktioner.
• SMS ansvarar för hanteringen av ”lost and found” på hotellet.
• Det är alla medarbetares ansvar att i alla lägen bidra till att gäst/kund eller kollega får bästa tänkbara upplevelse
• Ev andra uppgifter som kommer delegerade från närmsta chef