OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Service Manager
Vill du vara med och bidra till samhällsnyttan i Sverige? Läs då vidare om nedanstående möjlighet på AcadeMedia!
Om rollen
Service Management inom Academedia IT äger tjänsteutbudet och ansvarar för beställningsprocesser och kvalitet i IT-leveransen till koncernen och dess verksamheter och varumärken.
En Service Manager är länken mellan verksamhet och koncern i IT-frågor. Service Manager har rollen som kundansvarig och stöttar verksamhets-IT-chefen med statistik, vissa ekonomiska frågor, ärendedrivning och eskaleringar. Service Manager bevakar och ser till att verksamhetens behov av IT-stöd motsvaras i leveransen från Academedia IT. När nya tjänster och lösningar behöver skapas eller implementeras är Service Managern den som analyserar behov och krav, och sedan säkerställer att fungerande processer finns och rätt resurser tillsätts för genomförande.
Service Management jobbar också tillsammans med våra externa leverantörer för att säkerställa att dessa levererar i enlighet med de servicenivåer Academedia IT garanterar sina internkunder, dvs verksamheterna. Detta kan omfatta involverande i upphandlingssammanhang och avtalsfrågor eller utvecklingsfrågor kring samarbetsprocesser.
Ansvarsområden/Arbetsuppgifter
• Ansvara för att koordinera IT:s leverans i rätt tid med rätt kvalitet till verksamheten
• Följer upp och säkerställer att leverans sker med ställda krav på kvalitet och kundens tillfredsställelse.
• Verksamhetens röst i IT-organisationen
• Eskaleringspunkt
• Ägarskap av Academedia IT:s tjänstekatalog.
• Vardagsbeställningar går via det elektroniska ärendesystemet
• Leveranskontroll och kvalitetssäkring mot våra leverantörer.
• Stötta verksamheternas IT-chefer i frågor kring krav- och behovsbild av IT-stödet som levereras av den centrala IT-funktionen.
• Regelbunden rapportering till verksamhets-IT av supportstatistik, beställningar, projekt och utveckling.
Erfarenhet/Kompetens
Vi hoppas att du har tidigare ledarskapserfarenhet och att det har haft anknytning till IT. Du har minst fem års arbetslivserfarenhet men kanske mest troligt runt 10 år. Det är av stor vikt att du har en grundläggande förståelse för IT. Du måste också kunna tolka och förstå siffor eftersom kostnadskontroll och ekonomisk uppföljning ingår i rollen.
Meriterande
Branschvana
Högskoleutbildning
Egenskaper
För att lyckas i rollen som Service Manager är det viktigt att du kan hantera många olika puckar samtidigt. Vi hoppas också att du:
• är uppfinningsrik och innovativ
• är drivande
• är diplomatisk
• har pondus och skinn på näsan
• är pedagogisk och konsultativ
Detta är AcadeMedia
AcadeMedia skapar möjligheter för människor att utvecklas i hela utbildningskedjan. Våra 12 000 medarbetare på drygt 500 förskolor, grundskolor, gymnasieskolor och vuxenutbildningsenheter har ett gemensamt fokus på kvalitet och utveckling. Alla 90 000 barn, elever och deltagare som går i våra verksamheter ska få en utbildning som är av så god kvalitet att de når utbildningens mål. Alla som valt oss ska få de förutsättningar de behöver för att nå sin fulla potential och vi ger garantier när det gäller utbildning, kvalitet, öppenhet och trygghet.
Vi är Nordens största utbildningsföretag – vår storlek skapar trygghet och stabilitet.
Läs mer på www.academedia.se
Ansökan
I den här rekryteringen jobbar vi tillsammans med Dfind IT. Om du har frågor rörande tjänsten är du varmt välkommen att kontakta rekryteringskonsult Frida Hobroh via frida.hobroh@dfind.se,
072-551 59 90. Sista ansökningsdag är den 15:e september 2015. Ansök om tjänsten via www.dfind.se/it [ http://www.dfind.se/it ]
Välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Robin Hallman
Ann-Louise Nyman
Fanny Cederberg
Raisa Söderberg
Fredrik Svensson
Robin Hallman
Karolina Johnsson
Fanny Cederberg
Angelica Strand
Eva Tostgård