SERVICE MANAGER TILL ASSET BY SIGMA

SERVICE MANAGER TILL ASSET BY SIGMA

Arbetsbeskrivning

Sgma är ett ledande konsultföretag som arbetar för att öka sina kunders konkurrenskraft. För att nå dit kombinerar vi vårt tekniska know-how med ett brinnande intresse för att ständigt utveckla bättre lösningar.
Inom vårt affärsområde Asset by Sigma befinner vi oss på en spännande resa. Vi hjälper svensk industri att effektivisera sitt underhåll genom att leverera smarta IT-lösningar.Nu söker vi fler medarbetare till något av våra kontor i Örebro eller Stockholm.

 

Hur ser rollen ut?

Inom vårt affärsområde jobbar vi i team med kundåtaganden, vi tar hem uppdrag och bygger upp lämpliga units för att klara av uppgiften. Beroende på din bakgrund och dina ambitioner framåt kommer du vara en del i sådana team, och tillsammans med dina kollegor driva det mot framgång.

Att vi arbetar tillsammans i team i våra åtaganden är en viktig del i vilka vi är och påverkar vår kultur. Vi kan därför erbjuda dig följande:


• Du kommer vara en del i en lärande och modern organisation där ditt och andras lärande står i fokus, både som individer och som team tillsammans
• Du kommer få chansen att vara en del i teamets och affärsområdets framtida utveckling
• Vi utgår från dig som individ och coachar dig i din individuella utveckling
• Möjlighet att påverka din vardag, genom delegering, förtroende, tät dialog och samt närhet till beslut
• Moderna värderingar som ger god balans mellan privatliv och arbetsliv
• Möjlighet att vara med och påverka vår affär, bland annat genom att vara med och utveckla nya spännande erbjudanden
• En organisation som hellre säger ja än nej, där du får chansen att lära dig genom att experimentera i olika situationer
• Möljighet att arbeta i en internationell miljö tillsammans med kollegor från andra länder

 

Din bakgrund 

Vi söker dig som vill vara navet mellan kunden och leveransen,du som trivs att förvalta relationer och skapa förtroende och affärsmöjligheter.
Om du drivs av god service och har ett tydligt kundfokus kopplat till affärsmässighet i kombination med innovativ utveckling och teknik, om du tycker om en arbetsvardag där "laget går före jaget" , är detta tjänsten för dig!


• Du kommer att ansvara för planeringen av servicetillväxt och utökningar och säkerställa avtalsefterlevnad och tillgodose beroenden och gränsnitt i processer.
• Du kommer att hålla i förvaltningsmöten och månatlig fakturering samt avrapportera direkt till kund.
• Du ansvarar för att prioritera inom leveransen av kundens tjänster.

Vår förväntan är:


• Att du har arbetat som Service Manager inom IT i flera år och har en teknisk grund att stå på
• Du har stor erfarenhet av kundvård och försäljning
• Att du känner dig bekväm och trygg med en direkt kunddialog
• Att du är ekonomiskt kunnig
• Att du med din erfarenhet och klokskap kommer till oss med öppet sinne och känner dig redo för fortsatt utveckling
• Kunskaper inom ITIL, PM3 och/eller agila metoder

Meriterande är om du själv arbetat som tekniker/utvecklare, är kunnig inom fakturering och projektledning samt innehar kunskap om Maximo eller andra underhållssystem.

Dina personliga egenskaper är viktiga för oss då vi vill behålla den atmosfär vi har idag. Våra medarbetare kännetecknas av en affärsmässig och kundorienterad attityd, samt förmåga att snabbt ta till sig ny information och omvandla den till kreativa lösningar.

Du respekterar dina kollegor och har en stark vilja att dela med dig av dina kunskaper till andra samt lyssna och lära.

 

Ansökan

Varmt välkommen att skicka in din ansökan nedan. Vid frågor är du mycket välkommen att kontakta Peter Lorenz peter.lorenz@sigma.se

 

Mer om Sigma IT 

På Sigma får du jobba i en organisation som äger sin egen strategi, där det är nära till dem som fattar besluten och där du kan vara med och påverka. När du jobbar med oss får du en arbetsgivare som står stark i Sverige och som även erbjuder internationella uppdrag och stora utvecklingsmöjligheter.

Sigma är ett värderingsstyrt företag med höga mål där handlingskraft och engagemang är tongivande. Vi arbetar i en prestigelös atmosfär där vi hjälper varandra att komma framåt och gemensamt skapa resultat som vi är stolta över.

Sigma IT består av över 1000 specialister inom strategi, teknik och kommunikation. Genom digital transformation effektiviserar vi verksamheten hos många av Sveriges största företag, organisationer och kommuner. Vi finns i sju länder och på över 20 orter i Sverige. Huvudkontoret ligger i Göteborg.

Vi är en del av Sigma-koncernen, som är Sveriges största privatägda teknikkonsultföretag med över 3000 medarbetare i tolv länder. Sigma ägs av entreprenören och filantropen Dan Olofsson och har ett stort och aktivt CSR-engagemang i Star for Life och andra viktiga samhällsinitiativ.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Sigma IT
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 28 januari 2020
  • Ansök senast: 31 mars 2020

Liknande jobb


Backend Developer

Backend Developer

19 november 2024

Systemutvecklare till Sensor Försäkring!

19 november 2024

Systemutvecklare till Sensor Försäkring!

19 november 2024

Systemutvecklare till Sensor Försäkring!

19 november 2024