OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Zeppelin Sverige AB är exklusiv återförsäljare för Caterpillar Inc. i Sverige och erbjuder nya och begagnade entreprenad- och gruvmaskiner, uthyrningstjänster samt motorer och elgeneratorer. I utbudet finns mer än 100 maskintyper, från minigrävmaskiner till gigantiska gruvtruckar. Maskinerna är driftsäkra, bränsleeffektiva och bygger på modern teknologi. I segmentet för motorer och generatorer är Zeppelin en ledande leverantör av lösningar för applikationer inom industri, marin och järnväg. Den svenska verksamheten är komplett med försäljning, service, finansiering och uthyrning. I organisationen finns gedigen kunskap hos servicetekniker och ingenjörer som servat Caterpillar-produkter under årtionden. Zeppelin tar hand om kunder i hela Sverige och har cirka 520 anställda på 14 platser från norr till söder. Zeppelin Sverige AB är en del av den tyska Zeppelin-koncernen. Mer information finns på zeppelin-cat.se.
Vill du anta utmaningen att leda Energy Rentals service- och underhållsteam?
Vill du arbeta med stor variation där du får vara med och påverka och utveckla?
Vill du arbeta i ett snabbväxande uthyrningsföretag med platta hierarkier?
Vill du arbeta i ett företag med starka värderingar?
Om tjänsten:
Som Service Manager är du operativt ansvarig för service och underhåll verksamheten inom Zeppelin Sveriges affärsområde Energy Rental. Du tar ansvarar för att standardisera, optimera och utveckla Energy Rental service och underhåll. Du kommer att aktivt delta i övergripande utvecklingsarbete och omsätta beslut i till konkret verkställande i Energy Rental serviceorganisation.
Ett urval av förekommande arbetsuppgifter:
* Personalansvar, arbetsmiljöansvar, årliga medarbetarsamtal samt lönerevisioner inom ramen för företagets övergripande riktlinjer och ramar
* Planera och arbetsleda service- och underhållsteamet samt följa upp hyresprojekt efter uppbyggnad för att säkerställa att fullt fungerande installationer levereras
* Säkerställa att hyresprojekt byggs och tas i drift enligt kundens överenskomna krav
* Utveckla arbetssätt genom processförbättringar och standardiserade metoder
* Säkerställa att personal utbildas i enlighet med deras arbetsuppgifter och dess kompetenskrav
* I dialog med medarbetarna inspirera, identifiera och arbeta med ständiga förbättringar
Tjänsten är placerad i Kungälv och kommer att rapportera till Depot & Fleet Manager.
Din bakgrund:
Kvalifikationer:
* Högskolestudier inom relevant område alternativt motsvarande kompetens via arbetslivserfarenhet
* Mycket goda kunskaper om verksamheter kopplade till teknisk service av generatoraggregat /motorer, kylanläggningar och/eller likvärdig bransch
* Erfarenhet av uthyrningsverksamheten är en fördel
* Minst 5 års erfarenhet i ledande ställning i ett företag kopplat teknisk service
* Erfarenhet av personalledning och stor erfarenhet av kundhantering inom B2B
Personliga kvalifikationer:
* Som person är du inspirerande och leder genom att locka fram det bästa från varje individ
* Du räds inte utmaningar och har pannbenet och kunskapen som krävs för att flytta fram bolagets position genom att etablera nya koncept och förfina processer
* Du är bra på att bringa ordning och reda i en tillvaro med hög utvecklings- och tillväxttakt och är en chefskollega att räkna med och som andra vill samarbeta med
* Vi förutsätter att du delar våra grundläggande värderingar: We Care, We Deliver On Our Promise, We Succeed Together
Placering: Kungälv
Frågor? Kontakta Kristian Antalsson, Depot & Fleet Manager på telefon 0706941915
Intresserad? Skicka din ansökan senast den 2024-02-18