OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker nu, för kunds räkning, efter en Service Manager som kommer att arbeta ute hos en av våra kunder. Tjänsten börjar som ett konsultuppdrag med ambitionen att anställningen senare går över till kunden.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
Som Service Manager kommer du medverka till att utveckla vår kunds befintliga driftverksamhet genom att följa upp avtalade tjänster, kvalitetssäkra leveranser samt utveckla affärsnyttan för verksamheten genom de lösningar och tjänster som vår kund tillhandahåller.
Du kommer att säkerställa att man fullgör sina åtaganden för levererade tjänster med hög kvalitet. Stor vikt läggs vid att du som Service Manager har en övergripande kontroll över pågående aktiviteter och projekt och att du verifierar att berörda rutiner och processer följs.
En viktig del är regelbunden och kvalitativ internkontakt genom återkommande driftmöten. Du kommer arbeta med att ta fram rapporter som visar statistik av historisk data samt utifrån dessa analysera och upptäcka trender som presenteras för den interna organisationen.
Du kommer arbeta nära tekniker inom verksamheten och kommer bistå med stöd i arbetet med att vidareutveckla verksamheten.
Din profil
Vi söker dig med flera års erfarenhet med bred och gärna teknisk kunskap inom IT-området. Du har en naturlig känsla och vana vid att sätta dig in i kundernas verksamhet samt deras IT-behov. Du har god förmåga att dokumentera och föra dialog på såväl svenska som engelska. Då du delvis kommer vara delaktig i att ta fram IT-driftavtal/SLA så är det viktigt att du har arbetat med avtal i någon form.
Tidigare erfarenheter av ledande roller speciellt inom Service Management och/eller Projektledning är ett krav. Det är därmed meriterande om du har en certifiering i ITIL Foundation v.3 och Projektledning.
Vi ser att du har en strategisk och analytisk förmåga. Du är duktig på att ta människor och hantera kundrelationer. Du kan prioritera och leverera, du är en person som "får saker att hända". Att du är strukturerad och noggrann är andra egenskaper som rollen som Service Manager kräver.
Arbetet är i de flesta fall en kombination av självständiga insatser och lagarbete. Är du både självgående och en god lagkamrat så kommer du att trivas bra hos oss.
Har du några frågor kring tjänsten? Kontakta Mikael Fjellström på tfn: 0734-159370.
För att söka tjänsten, gå in på http://www.centric.eu/SE/Default/IT--Finance/Lediga-tjaenster?jobId=4824
Vi har tyvärr inte möjlighet att hantera ansökningar som inkommer via vanlig post eller e-post.
Centric Professionals är ett IT-bemanningsföretag med över 250 konsulter anställda, med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Linköping. I Europa har Centric mer än 5000 anställda. Vi specialiserar oss på bemanning, rekrytering och förmedling av tjänster inom IT.
Sökord IT, Service Manager, drift, data, IT-technician, Huskvarna
Kontaktpersoner på detta företaget
Sanna Dorielle
073-3571793
Konsultchef Åsa Åkerlind
0733571792
Konsultchef Sara Johansen
0735159356
Sanna Dorielle
073-3571793
Mikael Wikström
0733-571798
Konsultchef Linda Hansen Gjerling
0734-159369
Konsultchef Sara Dahlström
0768-696495
Konsultchef Carmen Stockman
0734159358
Cecilia Beckman
0734159355
Konsultchef Alexander Adolfson
0721775229