OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Kamstrup i Stockholm söker nu en Service Manager för deras verksamhet i Sverige, läs mer nedan.
Är du en erfaren ledare som motiveras av att ta ett stort ansvar? Trivs du i en teknisk roll som innebär att arbeta med kunder, service och support?Vi söker nu en Service Manager till Kamstrup i Stockholm, som ska vara ansvarig för Sveriges service- och driftsupport. Här har du chansen att spela en viktig roll i implementeringen och rådgivningen av Kamstrups intelligenta lösningar till deras svenska kunder. Välkommen med din ansökan!
VAD KAN VI ERBJUDA DIG?
Kamstrup upplever en betydande efterfrågan på deras lösningar och fokuserar massivt på utveckling samt produktion av intelligent mätutrustning och system för energi- och vattenförbrukning. Du kommer därför att spela en viktig roll i Kamstrups ambition om att öka solution- och serviceverksamheten i Sverige.
Hos Kamstrup får du flexibel arbetstid samt flera andra förmåner, exempelvis förmånsbaserad pension, arbetstidsförkortning och kollektivavtalade försäkringar.
DINA FRAMTIDA ARBETSUPPGIFTER
I rollen som Service Manager Sverige har du budgetansvar. Det är också ditt ansvar att säkra att teamet har rätt förutsättningar och levererar så att kunderna blir nöjda samt stöttar kunderna i ökat fokus på digitalisering. Den svenska marknaden är en fokusmarknad och Kamstrups strävar efter att vara det självklara valet. För att uppnå det är service en viktig del, du och ditt team förväntas leverera och utveckla den kompetens och kunskap som behövs för att säkerställa hög kundnöjdhet i alla delar av Kamstrups leveranser.
Mer specifikt är dina ansvarsområden att säkerställa:
• ledarskap och utveckling av kompetenser – även på distans
• hög kvalitet och kundnöjdhet i alla leveranser som hanteras av service-teamet
• att de tekniska konsulternas leverans håller god kvalitet ute hos kund
• ett högpresterande och effektivt samarbete inom affärsområden och organisation
ROLLEN INNEBÄR OCKSÅ
I din roll som Service Manager blir du en del av en organisation på ca 50 engagerade anställda inom Sverige och en stor global serviceorganisation. Du kommer att leda ett erfaret team på 10 kollegor som är baserade i Täby, Karlskrona och Umeå. Du kommer att ingå i den svenska ledningsgruppen med ansvar för att leverera support och underhåll på befintliga kontrakt. Då du kommer att ha anställda på flera olika platser runt om i Sverige, och huvudkontoret ligger i Danmark, kan du förvänta dig cirka 20-30 resdagar per år.
Tjänsten startar så snart rätt person kan vara på plats, och inleds med 6 månaders provanställning.
VEM ÄR DU?
För att vara aktuell för denna roll är det krav att du har en yrkesbakgrund inom IT och har dokumenterad erfarenhet av ledande position med personalansvar. Du har också erfarenhet av att bygga team samt har drivit team genom distansledarskap. Du har erfarenhet av supportleveranser samt kundvård. Du behärskar engelska och svenska både skriftligt samt muntligt på en professionell nivå.
Det är meriterande om du har en formell utbildning inom ledarskap och/eller har erfarenhet av att stödja komplexa system som innehåller både mjukvara och hårdvara. Det är också meriterande om du har erfarenhet av systemet ServiceNow och/eller har förståelse för andra skandinaviska språk.
Utöver ovanstående, lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper. För att lyckas i denna roll ser vi att du har ett strukturerat och analytiskt förhållningssätt till dina arbetsuppgifter, samt att du sätter en stolthet i att hålla löften och deadlines. Du trivs i rollen som ledare och du är bra på att motivera ditt team att nå sina mål. Vidare är du serviceinriktad och strävar efter att ständigt utveckla din serviceverksamhet. Du är ansvarstagande och säkrar god kundupplevelse, det faller sig naturligt för dig att skapa goda relationer med både interna och externa intressenter.
INTRESSERAD?
I den här rekryteringen är det vi på TNG som sköter hela rekryteringsprocessen på ett fördomsfritt och kompetensbaserat sätt. Du söker enkelt via vårt ansökningsformulär med ditt CV eller LinkedIn-profil, och alltid utan personligt brev. Istället kan du kort i ansökningsformuläret motivera varför du söker jobbet. Du kan sedan följa din ansökan i realtid via hemsidan. Tänk också på att söka jobbet snarast om du är intresserad! Urvalet sker löpande och tjänsten kan tillsättas före sista ansökningsdatum. Har du frågor är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare. Notera dock att vi inte kan ta emot några ansökningar via email. Vi hörs snart igen!
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Scheef
08-410 690 50
Sinisa Strbac
Jonas Olsson
08-410 639 22
Jennie Mannesten
08-21 92 05
Dana Jennerström
08-410 639 23
Dana Jennerström
Marcus Eriksson
Maria Tedsjö
0709-76 48 95
Malin Löwdahl
08-410 639 29
Pär Johansson
070-350 03 07