Service Manager till Postnord

Service Manager till Postnord

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning
Har du passion för ny teknik och framtidens digitala arbetsplats? Vill du vara med i en tillväxtresa med ett viktigt syfte att leda och löpande styra IT-leverans av PostNords Applikationer och IT Infrastrukturtjänster? Vi söker nu en Service Manager till vårt kontor i Solna!

Ansvarsområden
Bli en del av vårt team
 
Du har en bred bakgrund inom IT, med erfarenhet från Service Management för applikationer och/eller IT-infrastrukturtjänster. Du är van att leda andra i team och projekt där du tar ansvar och driver leveranser från start till mål. Din kunskap och erfarenhet av att arbeta tillsammans med såväl leverantörer som interna kravställare. Du har budgetansvar och hanterar allt från uppföljning av leverantörers KPI:er och verksamhetens måltal. Du har och tar stort ansvar för ditt område som i första hand är att ta hand om området kring Applikations Operations som PostNord har för avsikt att förstärka de närmsta åren. I uppföljningen av leverantören ingår förutom ekonomi även KPI:er och måltal för tex Incident, Problem, Change och Release . Du rör dig naturligt mellan verksamhet och teknik och kan enkelt förklara IT-lösningar på ett tydligt och pedagogiskt sätt. Du trivs att arbeta agilt. Vi tror att du har en akademisk examen inom IT eller motsvarande kunskaper och färdigheter förvärvad genom arbetslivserfarenhet och fortlöpande yrkesutbildning. Service Manager ansvarar för budget och leverantörsuppföljning inom sitt område. Målet framåt är att öka fokusen på en stabil, tillgänglig och pålitlig IT-miljö. 

Kvalifikationer
Arbetsuppgifter:

Sammanfattningsvis, kommer du alltså få arbeta i en bred roll och beröra områden som till exempel;


Ser till att leverantörerna levererar enligt avtal
Komma överens, planera och leverera förbättringsinitiativ enligt verksamhetens önskemål.
Ansvarig för planering och genomförande av underhållsaktiviteter tillsammans med leverantören
Förbättra stabiliteten i applikationerna och genomföra aktiviteter som kortar återställnings tider
Säkerställa införande av nya och modifierade tjänster på ett planerat och kontrollerat sätt
Säkerställa att förändringar och förbättringar designas och implementeras på ett tillfredsställande sätt tillsammans med leverantören och postNords verksamhet



Vi söker dig med:
För att passa in i rollen ska du ha en eftergymnasial utbildning eller likvärdig erfarenhet från arbetslivet. Du har troligtvis flerårig erfarenhet Service Manager. Vi söker dig som arbetet med server- och applikationsdrift och vi vill att du känner dig bekväm med olika programspråk såsom Java, C+, DotNet m.fl. Du bör även att du har god förståelse för systemdrift i virtuella miljöer samt cloud (Azure och AWS).

Vi ser gärna att du har ett intresse av den fackliga organisationen och drivs av att göra nytta för samhället. Vision är ett modernt fackförbund i ständig förändring och därav ser vi gärna att du trivs i en rörlig organisation med högt tempo. Du har troligtvis ett brett tekniskt kunnande som bidrar till att du har lätt för att sätta dig in i nya problemområden och kommer med nya lösningar på ett proaktivt sätt.

Vi ser gärna att du vill utvecklas på lång sikt i vårt team där vi kan ge dig goda utvecklingsmöjligheter och chans att påverka PostNords IT-framtid!

Kunskap:
Akademisk examen, gärna inom informationsteknologi eller datavetenskap eller motsvarande kunskaper och färdigheter genom arbetslivserfarenhet
Minst 5 års erfarenhet av arbete med Service Management
Goda kunskaper inom SAFE framework och ITIL
Erfaren av Service Management för applikationer och/eller IT infrastruktur tjänster
Starka ledaregenskaper
Starka personliga färdigheter i att bygga arbetsrelationer i en mångkulturell miljö
Kommunicera obehindrat på engelska och svenska i tal och skrift


Vi erbjuder dig:

- Arbeta i en nordisk och dynamisk miljö 
- Friskvårdsbidrag & tillgång till kontorets gym och simhall
- Personalförmåner genom PostNords egen personalstiftelse PostNord Plus
- Goda tjänstepensionsvillkor
- Goda utvecklingsmöjligheter 

För fackliga kontaktpersoner se: https://www.postnord.com/sv/karriar/fragor-och-svar/facklig-kontakt

Ansökan
Välkommen med din ansökan!

Urval sker löpande och vi önskar din ansökan snarast men senast 28/2.
I denna rekrytering samarbetar vi med Randstad Technologies, för frågor om rollen kontakta ansvarig rekryteringskonsult Julia Rhönnstad, 0729872754, julia.rhonnstad@randstad.se 

Om företaget
Vi gör vardagen enklare

PostNord är den ledande leverantören av kommunikations- och logistiklösningar till, från och inom Sverige samt över hela Norden. Vi säkerställer postservicen till privatpersoner och företag i Sverige och Danmark. Vi strävar efter att göra vardagen enklare och mer hållbar för alla som bor och arbetar i Sverige och Norden. Vi är ansvarstagande, modiga och engagerade, och leder effektivt förändring oavsett om vi leder oss själva eller andra. Vi uppmuntrar lagarbete, uppriktighet och positiva relationer på arbetsplatsen. Vi bygger vidare på våra framgångar och lär oss av både kollegor och misstag. Människor med olika bakgrund arbetar hos oss. Du kommer därför vara en del av en arbetsplats med stor mångfald, vilket bidrar till bättre resultat för verksamheten. Besök oss på www.postnord.com

Kontaktpersoner på detta företaget

Daniella Petersen

Cecilia Mannheimer

Emelie Özgun

Pontus Adolfsson

Konsultchef Katja Löfström

Maria Johansson

Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom

Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 26 januari 2022
  • Ansök senast: 28 februari 2022

Besöksadress

Ringvägen 100
None

Postadress

Ringvägen 100
Stockholm, 11860

Liknande jobb


Product Owner

27 november 2024

26 november 2024

26 november 2024