Service Manager/förvaltningsledare

Service Manager/förvaltningsledare

Arbetsbeskrivning

Som Service Manager ansvarar du tillsammans med produktägaren för att tjänsterna stödjer kundens affärsmål och levereras enligt avtal.
Kortfattade arbetsuppgifter
- Budget och prognosarbete
- Teckna nya och uppdatera befintliga avtal.
- Säkra goda leverantörskontakter och relationer
- Stötta produktägare kring att säkerställa kvalitet och förvaltningsbarhet av produkten genom att skapa en balans mellan förvaltning och utveckling
- Stötta produktägare kring releaseaktiviteter som t ex CAB, releaseinfo samt nedstängning av App-versioner
- Stötta produktägare och leverantör kring att säkerställa att IT-krav efterlevs
- Interna kontakter
- Hantering och koordinering av krav från externa leverantörer som t ex driftrelaterade ärenden som backup restore, Linux patchning, certifikatshantering etc
- Säkra behörigheter
- Delta i och driva teknisk roadmap arbete, intern och extern bevakning av nya produkter, arbetssätt etc

Vi söker dig med följande erfarenhet

- Erfaren Service Manager
- Förståelse för agil systemutveckling och systemförvaltning.
- Erfarenhet av agil metodik och agila processer, leda och delta i workshops.
- Erfarenhet och förståelse för app-utveckling
- Ärendehantering i Jira och dokumentation i Confluence
- Uppföljning av tidrapportering och budget
- Agil systemutveckling
- Flytande svenska i tal och skrift.
- Mycket goda kunskaper i engelska i tal och skrift.

Du har förmåga att planera långsiktigt med fokus på budget, prioritet och tid samt lätt att bygga relationer och samverka med intressenter med ett prestigelöst förhållningssätt.

Din ansökan

Låter rollen intressant och passande? Ansök i så fall omgående för vi intervjuar löpande och rollen kan tillsättas innan sista ansökningsdatum.

Vi är flera rekryterare som hanterar rekryteringen av denna tjänst, vid frågor gällande den här rekryteringen eller tjänsten når du oss enklast på e-post info@quest.se

Vi kan enbart ta emot och bearbeta din ansökan genom att du registrerar ditt CV i vår portal. Med avseende på GDPR kan vi ej ta emot ansökningar via e-post.

Varmt välkommen med din ansökan!

Uppdraget är en del av Quest Consulting personaluthyrning. Du kommer att vara anställd av Quest Consulting och arbeta som konsult hos vår kund.

Om Quest Consulting

Quest Consulting är ett auktoriserat konsultbolag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension. Vi är specialiserade inom IT, Teknik, HR, Administration och Ekonomi. Vår målsättning är att vara din personliga samarbetspartner och just därför är det så viktigt för oss att arbeta efter våra kärnvärden där våra ledord är att vara Personliga, Nyskapande och Professionella.

Kontaktpersoner på detta företaget

Quest Consulting

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Quest Consulting
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 30 maj 2022
  • Ansök senast: 9 juni 2022

Besöksadress

Upplandsgatan 7 11123 Stockholm
None

Postadress

Upplandsgatan 7
Stockholm, 11123

Liknande jobb


9 november 2024

Project Manager till Sollentuna

Project Manager till Sollentuna

8 november 2024

Internkonsult inom Stockholms stad – Systemarkitekt

Internkonsult inom Stockholms stad – Systemarkitekt

8 november 2024