OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Ăr du en relationsskapande person med utvecklingsbakgrund inom .NET? Motiveras du av att hitta de bĂ€sta lösningar pĂ„ kunders problem och delar vĂ„r ambition att alltid göra kunden sĂ„ nöjd och glad som möjligt? Vill du jobba med stora spĂ€nnande kunder? DĂ„ borde du bli en del av vĂ„rt commerce-team i Stockholm! đ
FörvÀntad kompetens
Vi ser att det finns tvĂ„ erfarenhetsnivĂ„er som man kan gĂ„ in pĂ„. Ăr du mer erfaren kommer du gĂ„ in pĂ„ en Service Manager roll direkt, och Ă€r du lite mer junior börjar du pĂ„ en Incident Manager roll. Se sjĂ€lv vart du matchar bĂ€st!
Incident manager
- En bakgrund som utvecklare inom .NET
- Viljan att jobba kundorienterat, med aktiviteter sÄ som support, supportkoordination, kunddialog och uppföljning
- Flytande svenska och engelska i tal och skrift
Har du Àven följande Àr du redo för en Service Manager roll:
- Erfarenhet av att jobba med kundprojekt inom utveckling eller som applikationsexpert
- Erfarenhet av e-com plattformar sÄ som InRiver, Litium och/eller EpiServer
Snubblar du pÄ mÄlsnöret nÀr det kommer till erfarenhet eller Àr du osÀker pÄ om du har nog av det? Connecta med oss ÀndÄ! Vi vill alltid trÀffa nya talanger!
Arbetsbeskrivning
Att vara Service Manager/Incident manager innebÀr att du Àr med och bygger lÄngsiktiga och solida relationer med vÄra kunder. Du Àr med pÄ ett övergripande plan under hela processen och ansvarar över vÄra kunders löpande driftfrÄgor och att medverka i möten med kunder. Förutom att jobba och planera i nÀra samrÄd med kund, kommer du arbeta i den löpande verksamheten och hantera incidenter som uppstÄr i vÄra kunders system.
Detta Àr Robin, som jobbar som Incident Manager i commerce-teamet i Stockholm, och han kommer bli en av dina nÀrmaste kollegor. Hör honom berÀtta om sin resa och vardag pÄ Columbus:
Hur kom det sig att du började arbeta pÄ Columbus?
Det började med att jag fick tips frÄn en klasskompis om Columbus. Han hade precis fÄtt en tjÀnst hÀr och skickade en annons till mig som han tyckte jag borde söka.
Det var sÄ jag fick upp ögonen för Columbus frÄn första början. Nu har jag arbetat hÀr som Incident Manager i drygt 2 Är. Om det var slumpen som gjorde att jag sökte rollen, sÄ Àr det friheten som gjort att jag stannar. Jag trivs bra i att man fÄr lÀgga upp arbetet precis som man vill. Jag uppskattar Àven att det Àr en sÄ pass flexibel roll och att man fÄr möjligheten att hitta sina egna intresseomrÄden. Min klasskompis som jag nÀmnde snöade in sig mer pÄ Business Consultant-spÄret och har dÀrför fÄtt mer ansvar inom kund- och affÀrsutvecklingsomrÄdet. Jag sjÀlv tycker det tekniska Àr det roligaste, och har dÀrför gÄtt mer Ät utvecklar-hÄllet. Det Àr vÀldigt kul att man sjÀlv fÄr hitta det man brinner för. Sedan har jag Àven vÀldigt hÀrliga kollegor och en bra chef, vilket gör det Ànnu roligare att jobba pÄ Columbus!"
Hur ser en vanlig arbetsdag ut för dig?
Det Àr vÀldigt varierat. Vissa dagar Àr fullspÀckade med interna möten, medan andra dagar fokuserar jag mer pÄ att hantera incidenter. I min roll ansvarar jag för att driva supportÀrenden för de kunder som jag Àr ansvarig för, jag ser till att prioritera Jira-Àrenden och ser sedan till att de hamnar hos rÀtt person som kan lösa dessa Ät kunden. Dagarna kan variera mycket beroende pÄ vilken kund jag jobbar med. I samarbetet med vissa kunder har jag ett mer omfattande ansvar, och deltar vid mer frekventa kundmöten och hjÀlpa till med kundens utveckling".
Internt sitter vi pÄ en bra bredd i kunskapen. Vi bollar tankar och idéer med varandra mellan projekt och kundteam och det finns alltid nÄgon att frÄga och lÀra sig av, Àven som senior. Och som Robin nÀmnde, det finns alltid en möjlighet att fÄ jobba hands-on med det omrÄdet du tycker Àr roligt, vilket kan vara alltifrÄn att vara inne i applikationen till sÀlj och affÀrsutveckling.
Du kommer tillhöra vĂ„rt commerce-team som hĂ„ller till mitt inne i centrala Stockholm. PĂ„ vĂ„rt hĂ€rliga kontor finns tillgĂ„ng till rykande hett kaffe och pingisbord bland annat. Just nu jobbar vi remote men vi hoppas att vi snart kan fĂ„ Ă„tervĂ€nda till vĂ„rt mysiga kontor igen. Som Robin sĂ€ger, "Att arbeta remote gĂ„r bra, att hĂ„lla och medverka i digitala möten Ă€r inget problem men man saknar sjĂ€lvklart att fĂ„ trĂ€ffa sina kollegor" đ€
Vad vi kan erbjuda
Vi Ă€r en People Business och vi tror pĂ„ att skapa bra förutsĂ€ttningar för vĂ„ra medarbetare - alltifrĂ„n kontinuerlig kompetensutveckling, bra förmĂ„ner och en hĂ„llbar vardag. Oavsett om du föredrar att jobba pĂ„ mornar eller kvĂ€llar, ska hĂ€mta hunden pĂ„ dagis, behöver vabba eller ska spela padel pĂ„ lunchen ska du kunna njuta av bĂ„de ditt arbetsliv och ditt jobb! đ§Ą
Om Columbus
Columbus Ă€r ett IT-konsultbolag med fler Ă€n 2000 medarbetare runt om i vĂ€rlden. Det vi gör allra bĂ€st Ă€r utveckling, implementering och underhĂ„ll av digitala affĂ€rslösningar. VĂ„r uppgift Ă€r att guida kunder i deras digitala transformation sĂ„ att deras företag kan fortsĂ€tta att vara framgĂ„ngsrikt en lĂ„ng tid framöver. De senaste 29 Ă„ren har över 4000 kunder anlitat oss. Det gĂ„r bra, helt enkelt đ. Om du frĂ„gar oss Ă€r hemligheten att vi sitter pĂ„ ett stort utbud av tekniska lösningar, djup branschkunskap, omfattande teknisk expertis och en rejĂ€l dos kundförstĂ„else.
VÄra medarbetare Àr engagerade i sitt arbete och företaget prÀglas av en stark entreprenörsanda. Detta tack vare de möjligheter som faktiskt finns att vara med och pÄverka bÄde vÄr egen och vÄra kunders verksamhet. Nu behöver vi bli fler och vill ha dig med pÄ fÀrden!
Jobba pÄ Columbus
Spana in vÄrt Insta-flöde för att fÄ en bild av hur det Àr att jobba hos oss genom vÄra kollegor. Klicka pÄ bilden för att komma till Instagram-kontot (https://www.instagram.com/columbussverige/). (https://www.instagram.com/columbussverige/)
Helt ofiltrerat har vi samlat in omdömen frÄn nuvarande och tidigare kollegor. Klicka nedan för att lÀsa mer.