OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Service-minded e-handels-koordinator till Långholmen kajak
Brinner du för kundrelationer‚ toppklassig service, samtidigt som du är strukturerad och organiserad i ditt arbete? Har du dessutom ett friluftsintresse och vill vara med och utveckla ett entreprenörsdrivet företag med varierande arbetsuppgifter? Då kan det här vara en möjlighet för dig!
Långholmen kajak söker nu vår nya kajakkoordinator som leder arbetet med att koordinera och hantera vår e-handel med kunders förfrågningar från start till mål. Du är delaktig i den dagliga driften av verksamheten med hantering av inkommande beställningar och förfrågningar gällande både försäljning och uthyrning av kajaker, från både privatpersoner, företag och skolor. Arbetet innebär både att vara ansiktet utåt mot våra kunder samt att internt koordinera arbetet kring försäljnings-/lager- och uthyrningsverksamheten. Då tjänsten är ny och verksamheten växer, finns det goda möjligheter att utveckla tjänsten utifrån dina kunskaper, erfarenheter och initiativ.
I rollen ingår exempelvis:
· Ge kunder toppklassig service från start till mål i köpfrågor
· Utveckla vår e-handel och kundernas köpupplevelse
· Jobba nära tillsammans med försäljningsansvarige för att fortsätta utveckla och förbättra Långholmen kajaks produkter och upplevelser
· Produktion av nytt textmaterial som paketupplägg, produktbeskrivningar, annonser mm
· Göra nyhetsbrev och ansvara för sociala medier
· Hantering av inkommande bokningar och beställningar över webb, mail & telefon
· Koordinering av arbetet kring lagerhantering
Är det här du?
Vi söker dig som är organiserad och positiv i grunden och har en naturlig fallenhet för kommunikation och administration. Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av att ha arbetat med administration och/eller kundservice. För att trivas bra hos oss är ett genuint intresse för friluftsliv ett plus. Utbildning eller erfarenhet inom e-handel är meriterande. Då arbetet innebär en hel del skriftlig kommunikation och textproduktion, är det av stor vikt att du är mycket duktigt på att uttrycka dig i svenska språket. Har du tidigare erfarenhet av Facebookannonsering och Googleannonsering är det meriterande. Vi ser även att du har goda kunskaper i engelska, grundläggande kunskaper i Excel, och vana att sätta dig in i nya system.
Vi fäster stor vikt vid personliga egenskaper och söker dig som är utåtgående och har lätt för att skapa och bibehålla relationer, är affärsdriven och ser möjligheter som bidrar till ökad försäljning. Du drivs och motiveras av att ta eget ansvar och initiativ samtidigt som du trivs med att vara en del av ett arbetslag. För att vara framgångsrik i rollen krävs att du är noggrann, strukturerad och ordningsam samtidigt som du är flexibel och lyhörd inför kundens behov. Utöver detta ser vi att du har ett vänligt och prestigelöst förhållningssätt.
Vill du veta mer?
Sök tjänsten genom att maila ditt CV och personliga brev till d.nilsson@langholmenkajak.se. Vid frågor vänligen kontakta VD Daniel Nilsson på 070-2389772. Urvalet av ansökningar sker löpande. Välkommen in med din ansökan!
Sökord: Koordinator, Administratör, Sälj-assistent, Customer success manager, Webbsäljare, Onlinesäljare, Butiksmedarbetare, E-handelsassistent, Coordinator, Affärsutvecklare
Om Långholmen kajak
Långholmen kajak AB är ett privatägt företag verksamma inom vattensport (främst kajakpaddling och stand up paddleboarding). Bolaget startades 2012 och har i dagsläget 5 heltidsanställda och ett 30-tal säsongsanställda. Långholmen kajak är kajakbranschens ledande företag med verksamhet över hela Sverige.