OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om konsultuppdraget
- Ort: Stockholm
- Uppdragslängd: Ca. 10 månader
- Sista ansökningsdagen: ansök snarast
- Omfattning: 100%
- OBS! Det är viktigt att du uppfyller skall-kraven för att vi överhuvudtaget ska kunna offerera dig, annars förkastar beställaren vårt anbud omgående där både din tid resp. vår tid går till spillo.
Uppdragsbeskrivning
Kunden söker nu en Service Now utvecklare med god förståelse för ITSM / ITIL. Du kommer att ingå i ett Team med andra utvecklar för Service Now plattformen. Teamet försöker i möjligaste mån att fördela arbetet och uppgifterna jämt över alla ingående medarbetare vilket ger att man behöver bidra med att utveckla varandra för att teamet skall nå sitt mål. Kunden är en agil organisation med SAFe som ramverk och JIRA som verktygsstöd.
Arbetsuppgifter:
- Implementera Service Desk, Incident, Change, Release, Demand, Problem, Catalog, CMDB, Asset Knowledge på ServiceNow plattformen.
- Konfigurera ServiceNow instanser från start
- Utveckla användarvänliga catalog items med erfarenhet av att skriva workflows
- Utveckla externa integrationer som använder moderna webbteknologier så som infrastruktur och verksamhetsintegrationer.
- Använder tillgängliga programmerings metoder, språk och följa kodstandarder
- Utför system- och integrationstester
Obligatoriska kompetenser och erfarenhet (skallkrav):
- Minst 3 års erfarenhet på ServiceNow
- ServiceNow certifierade(ServiceNow Admin Certification, ServiceNow Implementation Specialist)
- Erfarenhet av att implementera ServiceNow inom stora organisationer
- Gedigen förståelse för ITSM / ITIL
- Erfarenhet av att arbeta eller utveckla i följande programmeringsspråk: HTML eller HTML 5, CSS3, JavaScript, JavaScript API, klient och server-side-scripting
- Erfarenhet av scripting i ServiceNow (Business Rules, UI Pages, UI Macros, Events/Actions etc.)
- Erfarenhet av Web Services Integrationer (SOAP, REST)
- Kompetens inom kravanalys, design och implementation av ServiceNow- plattformen
- Förståelse och kunskap om nyckelteknologi som är relevant för ServiceNow-integrationslösningar
- Flytande svenska i tal och skrift
- Goda kunskaper i engelska i tal och skrift
Meriterande kompetenser och erfarenhet (börkrav):
- Kännedom om arbete i Service Manager
- Generell kunskap om driftövervakning och drifthantering
- God kunskap om infrastukturtjänster
- Erfarenhet av On-Prem installation av Service Now
______________________
Hur du kommer vidare
- Sök uppdraget genom denna annons
- Lägg in ett CV i word-format
- Vi återkopplar om något behöver kompletteras eller förtydligas.
- Återkoppling sker vanligtvis från Kunden till oss inom 10 arbetsdagar
från det att ansökningstiden utgått. Vi försöker återkoppla omgående till dig som kandidat snarast vi har ny information avseende din ansökan eller uppdraget. Skulle återkoppling dröja, vänligen kontakta oss genom att svara på bekräftande mailutskicket i samband med din ansökan.
På uppmaning från beställare/slutkunder vill de inte att vi lämnar ut information om dem. En annan anledning är att Shaya Solutions lägger stor mängd tid som man på förhand inte får betalt för såvida inte uppdraget tillsätts, och därav kan vara återhållsamma med informationsdelningen av naturliga skäl.
Inför en eventuell intervju meddelas du om vilken Kunden är i god tid.
Om Shaya Solutions
Konsult- och kompetenspartner inom IT, Management och Teknik.
Vi lägger ett stort fokus på kund-/konsultpartnernöjdhet och kvalité i våra leveranser och verkar idag på 13 orter i Sverige med utgångspunkt i Stockholm. Teamets motto är Ödmjukhet, Ihärdighet samt Flexibilitet.
Varmt välkommen att höra av dig vid frågor eller funderingar.
Annonsförsäljare undanbedes.
Kontaktpersoner på detta företaget
Joseph Öberg Shaya
Ellen Falkenström