OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Myndighet söker en Service Now utvecklare med praktisk erfarenhet av att Implementera ITIL processer t ex, Service Desk, Incident, Change, Release, Demand, Problem, Catalog, CMDB, Asset Knowledge på ServiceNow plattformen.
Service Now utvecklare kommer att ingå i ett Team med andra utvecklar för Service Now plattformen. Teamet försöker i möjligaste mån att fördela arbetet och uppgifterna jämt över alla ingående medarbetare vilket ger att man behöver bidra med att utveckla varandra för att teamet skall nå sitt mål. Vi är en agil organisation med SAFe som ramverk och JIRA som verktygsstöd.
Plattformen är en On-Prem installation med höga säkerhetskrav.
Arbetsbeskrivning:
- Implementera Service Desk, Incident, Change, Release, Demand, Problem, Catalog, CMDB, Asset Knowledge på ServiceNow plattformen.
- Konfigurera ServiceNow instanser från start
- Utveckla användarvänliga catalog items med erfarenhet av att skriva workflows
- Utveckla externa integrationer som använder moderna webbteknologier så som infrastruktur och verksamhetsintegrationer.
- Använder tillgängliga programmerings metoder, språk och följa kodstandarder
- Utför system- och integrationstest
OBS! Ytterligare information om uppdragsbeskrivningen kommer ges vid senare steg i urvalsprocessen
- Kravspecifikation:
Konsulten ska minst ha följande:
- Minst 3 års erfarenhet på ServiceNow, Rome är versionen vi har idag.
- ServiceNow certifierade(ServiceNow Admin Certification, ServiceNow Implementation Specialist)
- Erfarenhet av att implementera ServiceNow inom stora organisationer
- Gedigen förståelse för ITSM / ITIL
- Erfarenhet av att arbeta eller utveckla i följande programmeringsspråk: HTML eller HTML 5, CSS3, JavaScript, JavaScript API, klient och server-side-scripting
- Erfarenhet av scripting i ServiceNow (Business Rules, UI Pages, UI Macros, Events/Actions etc.)
- Erfarenhet av Web Services Integrationer (SOAP, REST)
- Kompetens inom kravanalys, design och implementation av ServiceNow- plattformen
- Förståelse och kunskap om nyckelteknologi som är relevant för ServiceNow-integrationslösningar
- Flytande svenska i tal och skrift
- Goda kunskaper i engelska i tal och skrift
Det är meriterande om konsulten har:
- Kännedom om arbete i Service Manager
- Generell kunskap om driftövervakning och drifthantering
- God kunskap om infrastukturtjänster
- Erfarenhet av On-Prem installation av Service Now
Arbetsort: Stockholm
Uppdragsperiod: 01-jan-2022 - 30-nov-2022