OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Du drivs av att arbeta kund- & servicenära.
Du älskar att arbeta i team för att tillsammans skapa resultat.
Du är problemlösande och vill skapa kundupplevelser i världsklass.
Du sätter kunden i fokus och vill bidra till en värdeskapande energi- och konsumentaffär.
Du arbetar för en bättre värld.
Är du Öresundskrafts nya Kundspecialist?
Om tjänsten Som medarbetare på Kundcenter arbetar du tillsammans med teamet för att ge service och mervärde till kunderna på ett enkelt och proaktivt sätt, i de kanaler kunderna föredrar. Du tar ansvar för uppdraget, arbetar affärsmässigt och driver mot att öka kundvärde och kundnöjdhet direkt och över tid. För att leverera på ditt uppdrag har du ett genuint engagemang och intresse för vår affär, våra kunder och sätter alltid laget före jaget i din dagliga gärning. Den primära målgruppen är privatkunder och småföretag.
För att du ska trivas i rollen som Kundspecialist är det viktigt att du tycker det är roligt att använda telefonen som ditt främsta arbetsredskap. Du arbetar dagligen med att ge service till kunder över telefon och hanterar ärenden genom löpande administration.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
Att effektivt och professionellt hantera ärenden inom Kundcenters verksamhetsområde i de kanaler vi verkar i
Hantera och lösa kundärenden (end to end-ansvar) och vid behov eskalera ärenden till rätt instans
Rådgivning till våra kunder
Försäljning av våra produkter och tjänster baserat på kundbehov i form av lojalitetsdrivande merförsäljning
Kontinuerlig administration kopplat till ditt ansvarsområde
Systematiskt samla kundinsikter via de kundkontakter som du hanterar och stöter på i vardagen
Stötta kollegor i att lösa kundärenden och bygga goda relationer såväl med det egna teamet som med kollegor i andra delar av organisationen
Om dig Vi söker dig som har gymnasiekompetens och minst 1 - 2 års erfarenhet av någon form av servicearbete.
För att framgångsrikt axla rollen som Kundspecialist ser vi att du:
Har stor social kompetens och god kommunikativ förmåga
Tycker det är roligt att dagligen möta och ge service till kunder över telefon
Är affärsdriven, resultatinriktad och säljande
Har god systemvana och förmåga att hantera flera tekniska system samtidigt
Har mycket god samarbetsförmåga och stort personligt driv
Är flexibel, kan hantera högt tempo och snabba omväxlingar
Är logisk och har bra simultankapacitet
Motiveras av att arbeta med mål och utveckla sin leveransförmåga kontinuerligt
Har god problemlösningsförmåga
Är modig, engagerad och brinner för uppdraget
Om du känner att detta stämmer in på dig är du varmt välkommen med din ansökan!
Ansökan Du ansöker med CV och personligt brev. I det personliga brevet önskar vi en kort motivering till varför du söker dig till tjänsten som Kundspecialist på Öresundskraft samt vilka egenskaper, kompetenser och erfarenheter du kan bidra med.
Vi arbetar med ett löpande urval för intervjuer och ber dig därför att skicka in din ansökan så snart som möjligt.
Sista ansökningsdag: 2022-11-20
Start: Omgående.
Anställningsform: Annonsen avser en prov-/tillsvidareanställning, samt ett vikariat på 9 månader med mycket goda chanser till förlängning.
Om du har frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Agnes Löfgren, HR Business Partner på agnes.lofgren@oresundskraft.se.
För oss är mångfald viktigt på riktigt. Det som gör oss olika är också det som utvecklar oss mest. Olika perspektiv, erfarenhet och personligheter är en stor del av vår nyckel till framgång. Var dig själv och bidra på ditt alldeles egna sätt - välkommen till Öresundskraft!
Fackliga kontakter Magnus Gunnarsson, Akademikerna, 042-490 3551
Emil Johnsson, Vision, 042-490 3516
Om Öresundskraft Vi är 400 positiva klimataktivister som tillsammans med våra 125 000 kunder skapar smarta tjänster, resurseffektiv energianvändning och ett hållbart energisystem. Vi har kraften att förändra, att bidra med lösningar på klimatutmaningarna och för att våra kunder ska få en enkel och behaglig energitillvaro. Med allt ifrån el, fjärrvärme, biogas, fjärrkyla, solceller, laddning, bredband och stadshubb för Internet of Things till energitjänster arbetar vi för vår vision: "För en bättre värld".
Lika enkelt som att vara kund hos oss ska det vara att trivas och må bra som medarbetare! Förutom tillgång till nyrenoverade och moderna kontorslokaler får alla dessutom både träna varje vecka och årligen volontärarbeta 17 timmar på betald arbetstid. Vi har helt enkelt gett oss sjutton på att tillsammans med kunder och samarbetspartners lösa klimatutmaningarna för nordvästra Skåne. Kom och var med oss i detta viktiga arbete! #tillsammansför17