Service- och affärsinriktad Kundtjänstmedarbetare till Öresundskraft

Service- och affärsinriktad Kundtjänstmedarbetare till Öresundskraft

Arbetsbeskrivning

Drivs du av att arbeta kund- & servicenära? Älskar du att arbeta i team för att tillsammans skapa resultat? Är du problemlösande och vill skapa kundupplevelser i världsklass? Sätter du kunden i fokus och vill bidra till en värdeskapande energi- och konsumentaffär? Arbetar du för en bättre värld? Då är Öresundkraft rätt arbetsplats för dig!

Om Öresundskraft
Vi är 400 positiva klimataktivister som tillsammans med våra 125 000 kunder skapar smarta tjänster, resurseffektiv energianvändning och ett hållbart energisystem. Vi har kraften att förändra, att bidra med lösningar på klimatutmaningarna och för att våra kunder ska få en enkel och behaglig energitillvaro. Med allt ifrån el, fjärrvärme, biogas, fjärrkyla, solceller, laddning, bredband och stadshubb för Internet of Things till energitjänster arbetar vi för vår vision: "För en bättre värld".
Lika enkelt som att vara kund hos oss ska det vara att trivas och må bra som medarbetare! Förutom tillgång till nyrenoverade och moderna kontorslokaler får alla dessutom både träna varje vecka och årligen volontärarbeta 17 timmar på betald arbetstid. Vi har helt enkelt gett oss sjutton på att tillsammans med kunder och samarbetspartners lösa klimatutmaningarna för nordvästra Skåne. Kom och var med oss i detta viktiga arbete! #tillsammansför17



Om tjänsten
Som medarbetare på Kundcenter arbetar du tillsammans med teamet för att ge service och mervärde till kunderna på ett enkelt och proaktivt sätt, i de kanaler kunderna föredrar. Du tar ansvar för uppdraget, arbetar affärsmässigt och driver mot att öka kundvärde och kundnöjdhet direkt och över tid. För att leverera på ditt uppdrag har du ett genuint engagemang och intresse för vår affär, våra kunder och sätter alltid laget före jaget i din dagliga gärning. Den primära målgruppen är privatkunder och småföretag.

För att du ska trivas i rollen som Kundspecialist är det viktigt att du tycker det är roligt att använda telefonen som ditt främsta arbetsredskap. Du arbetar dagligen med att ge service till kunder över telefon och hanterar ärenden genom löpande administration.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:
* Att effektivt och professionellt hantera ärenden inom Kundcenters verksamhetsområde
* Hantera och lösa kundärenden (end to end-ansvar) och vid behov eskalera ärenden till rätt instans
* Rådgivning till kunder
* Försäljning av produkter och tjänster baserat på kundbehov i form av lojalitetsdrivande merförsäljning
* Kontinuerlig administration kopplat till ditt ansvarsområde
* Systematiskt samla kundinsikter via de kundkontakter som du hanterar och stöter på i vardagen
* Stötta kollegor i att lösa kundärenden och bygga goda relationer såväl med det egna teamet som med kollegor i andra delar av organisationen

För Öresundkraft är mångfald väldigt viktigt. Det som gör oss olika är också det som utvecklar oss mest. Olika perspektiv, erfarenhet och personligheter är en stor del av nyckeln till framgång. Var dig själv och bidra på ditt alldeles egna sätt.

Vem är du?
Vi söker dig som har gymnasiekompetens och minst 1-2 års erfarenhet av någon form av servicearbete.

För att framgångsrikt axla rollen som Kundtjänstmedarbetare ser vi att du:
* Har stor social kompetens och god kommunikativ förmåga
* Tycker det är roligt att dagligen möta och ge service till kunder över telefon
* Är affärsdriven, resultatinriktad och säljande
* Har god systemvana och förmåga att hantera flera tekniska system samtidigt
* Har mycket god samarbetsförmåga och stort personligt driv
* Är flexibel, kan hantera högt tempo och snabba omväxlingar
* Är logisk och har bra simultankapacitet
* Motiveras av att arbeta med mål och utveckla sin leveransförmåga kontinuerligt
* Har god problemlösningsförmåga
* Är modig, engagerad och brinner för uppdraget


Tjänsten är med start i Oktober månad eller enligt överenskommelse.

Intervjuer och urval sker löpande, tjänsten kan därför komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, skicka därför inte din ansökan redan idag!

Kontaktpersoner på detta företaget

Lina Haynes

Jonas Edberg

Emelie Willman

Lovisa Dahlqvist

Jennie Karlsson

Magnus Lantz

Jakob Roos
0708-146462
Eleonore Tapio

Silje Bergström Tronsmoen

Tina Häggström

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Uniflex Sverige AB
  • 2 platser
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast och rörlig lön
  • Publicerat: 20 juli 2023
  • Ansök senast: 19 augusti 2023

Besöksadress

Stationsgatan 1
None

Postadress

Arenavägen 57
Stockholm Globen, 12107

Liknande jobb


5 november 2024

Customer Experience Coordinator

Customer Experience Coordinator

4 oktober 2024