Service- och eftermarknadschef

Arbetsbeskrivning

Texo AB utvecklar, konstruerar, producerar och marknadsför större väverimaskiner för tillverkning av i huvudsak pappersmaskinbeklädnad.Idag är vi ca 90 medarbetare på huvudkontoret i Älmhult, och ytterligare 15 personer i våra dotterbolag i Greenville, USA och Shanghai, Kina.Texo AB är en av de världsledande inom branschen, vi arbetar på en global marknad och omsätter årligen ca 150 miljoner SEK.


TEXO VÄXER!

Mer än två tredjedelar av världens väverimaskiner för pappersmaskinsbeklädnad kommer från Texo AB.Vi fortsätter att växa, både nationellt och globalt, och söker därför nya medarbetare med placering i Älmhult:

Service- och eftermarknadschef
Du kommer att leda arbetet i vår serviceorganisation som omfattar serviceingenjörer, montageledare och eftermarknad med personalansvar för ca 10 medarbetare.Utöver det dagliga arbetet med planering av montage och service hos kund, ingår det att utveckla ett nytt koncept med bland annat serviceavtal, kundutbildningar och webbförsäljning.

Vi söker dig med teknisk bakgrund, gärna en ingenjörsutbildning.Du har tidigare erfarenheter av personalledning och det är ett plus om du har arbetat med eftermarknad och service.Du har goda språkkunskaper i engelska och gärna även tyska.Som person är du ambitiös och driven, med näsa för affärer.

Du kommer att bli en nyckelperson i vår organisation och hos oss får du arbeta med spännande produkter i en internationell miljö!

Intresserad?Din ansökan sänder du senast den 16 oktober via www.hogstrom-co.se, fliken Annonser Sverige.Välkommen!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Texo AB
  • 1 plats
  • Heltid
  • Publicerat: 26 september 2008
  • Ansök senast: 16 oktober 2008

Postadress

Bäckgatan 11
ÄLMHULT, 34324

Liknande jobb


17 december 2024

17 december 2024