Service- och lösningsorienterad student för jobb i reception

Service- och lösningsorienterad student för jobb i reception

Arbetsbeskrivning

Länsförsäkringar Uppsala

Vill du bli vår "poolare"?
Som ”poolare” i vår studentpool och extraresurs hos kontorsservice fungerar du som stöd till hela vår verksamhet och våra kontor. Du är för många av våra kunder den första de möter när de kommer in till oss eller hör av sig och du är även den som ser till att allt flyter smidigt för alla de som jobbar här. Service i världsklass är därför ditt viktigaste uppdrag!
Mer om jobbet
Du fungerar som spindeln i nätet internt, tempot är högt och ett bra samarbete i teamet och med andra avdelningar är väldigt viktigt. Jobbet är varierande och av både fysisk och administrativ karaktär. Det kan uppstå utmaningar i vardagen som snabbt behöver hanteras. 
Lite mer konkret innefattar arbetet bland annat: 
• Kundbemötande i reception, växel och mejl. 
• Posthantering och validering. 
• Mötes- och eventförberedelser i stort och smått 
• Transporter, flytt av möbler eller kartonger. 
Vi vill ge dig som student ett jobb som ger dig en fot i arbetslivet samtidigt som du pluggar. Förutom att du får praktisk erfarenhet och kompetens som kan komplettera ditt CV, bygger du ditt nätverk och får referenser inför framtiden. Vi ser gärna att det blir en långsiktig relation och önskar att du har minst 1,5 år kvar av dina studier eftersom vi då har större möjlighet att hinna ge dig den utveckling och erfarenhet som krävs. 
Du jobbar som timanställd vid behov vilket innebär att vi främst behöver dig vid sjukdom, semester eller annan frånvaro. Under sommaren innebär det att du arbetar heltid under flera veckor av semesterperioden. Eftersom det är mycket att lära sig för att bli självständig så behöver du kunna arbeta regelbundet och ganska intensivt under din introduktion. Vi försöker förstås anpassa schemat efter dina studier så gott det går – men det är viktigt att du har utrymmet att kunna jobba. Arbetet sker på dagtid under vardagar och är placerad vid vårt kontor på Muningatan 1 i Uppsala.
Här är kunderna lite viktigare
Eftersom vi ägs av våra kunder handlar en stor del av arbetet om att ge en riktigt bra kundupplevelse. Länsförsäkringar Uppsalas värdeord är affärsmässighet, handlingskraft och engagemang. Allt vi gör präglas av detta, och det är också egenskaper vi söker hos dig.
Vem är du?
I rollen behöver du först och främst ha ett utpräglat servicetänk och sprida en positiv stämning. För att lyckas bra och trivas är du snabbfotad, initiativrik, drivande och gillar ett fysiskt och rörligt arbete i en föränderlig miljö. Eftersom uppgifterna är varierande och ofta händelsestyrda ställer det krav på att du har en flexibel, prestigelös och lösningsorienterad inställning och kan prioritera. 
Du är kommunikativ och kan samarbeta med olika typer av människor samtidigt som du kan arbeta självständigt och vara noggrann i de uppgifter som ställer höga krav på kvalitet. Du förstår vikten av ett representativt bemötande när det gäller såväl dig, våra lokaler som hur vi kommunicerar. Då vi vill bemöta alla våra kunder på bästa sätt så ser vi positivt på om du talar du fler språk än svenska och engelska.
Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet från kundservice eller arbete i reception/växel eller kontorsservice. Du har lätt för att lära dig både att hantera vårt växelsystem eller övriga systemstöd. Idag är du en van användare av Office-programmen.
Då arbetet innefattar att köra bil behöver du ett B-körkort.
Om oss
Att jobba i ett företag med fler än 147 000 ägare är annorlunda. Det påverkar nästan allt vi gör. Vi måste till exempel vara extra bra på att se och förstå de verkliga behoven hos människor och företag som lever och verkar här. Men vi kan också tänka mer långsiktigt och bidra till hållbarheten i vårt län, på riktigt. Helt enkelt engagera oss i sådant som vi vet ligger våra kunder varmt om hjärtat. Tillsammans skapar vi trygghet och förverkligar drömmar. 
Vill du veta mer om rollen och Länsförsäkringar Uppsala kontaktar du gruppchef David Westerlund på 018-68 57 35. 
Facklig kontaktperson för Forena är Gunnar Rydvall, telefon 018-68 55 58.

Kontaktpersoner på detta företaget

Gruppchef Ronny Printzell
018-685667
Teamledare Arne Lindqvist
018-685706
FTF-ombud Robert Mattsson
018-685549
Gruppchef Ronny Printzell

Kontaktombud FTF Robert Mattsson

Teamledare Åsa Lindgren

Gruppchef Michael Ahlfont

Säljchef Kristiina Liljestrand
070-388 56 85
Bank- och försäkringssäljare Anna Jansson
018-68 55 26
Skadegruppchef Michael Ahlfont
070-588 07 86

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Länsförsäkringar Uppsala
  • 1 plats
  • 11 dagar - upp till 3 månader
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 23 december 2022
  • Ansök senast: 15 januari 2023

Besöksadress

Fyrisborgsgatan 4
None

Postadress

Box 2147
UPPSALA, 75002

Liknande jobb


27 december 2024

Receptionspersonal

Receptionspersonal

26 december 2024