Service och reklamation

Arbetsbeskrivning

Mio är en ledande svensk detaljhandelskedja för möbler och heminredning som i snart 60 år har levererat inredningslösningar för hemmet. Vi finns med butiker på över 70 platser i Sverige samt på nätet med e-handel. Mio ägs av handlarna som driver sina butiker framåt utifrån Mios koncept och den lokala marknadens behov. Grunden är en stark och positiv entreprenörskultur. Vi brinner för att förgylla kundernas liv hemma med riktiga möbler och prisvärd kvalitet. Vi vill vara det spännande alternativet som inspirerar kunderna att förnya sina hem som de ska vara stolta över och trivas i.




Är du den vi söker? Då kan vi erbjuda dig ett roligt, stimulerande och utvecklande arbete i högt tempo.

Du blir en del i ett engagerat team. Du kommer tillsammans med dina kollegor jobba för att på bästa sätt driva ett lönsamt och serviceinriktat arbete mot butikens uppsatta mål.

Arbetsuppgifter
Dina arbetsuppgifter består av att ta emot reklamationer i butik, per telefon samt via e-post. Du ansvarar för att bemöta kunden på bästa sätt och lösa ärendet enligt Mios rutiner. Arbetet är i huvudsak administrativt och innebär fokus både på kundnöjdhet och lönsamhet. Rollen kan också innebära besiktningsbesök hos kunden samt enklare reparationer.

Kvalifikationer
Viktigt för oss är att du har en stor grad av kundorientering och servicekänsla och att du alltid jobbar med ambitionen att kunden ska återkomma till butiken. Du trivs med att arbeta med administrativa arbetsuppgifter och ha många kontakter både internt och externt. Meriterande är att du klarar av att göra enklare reparationer och vi ser gärna att du har erfarenhet av arbete med eftermarknad. Du är:

- stresstålig och klarar av att jobba på i ett högt tempo
- en god förebild för övriga kollegor och bidrar till god stämning
- flexibel och problemlösare
- van att uttrycka dig väl i tal och skrift
- kommunikativ och förtroendeingivande

Det är en förutsättning att du kan jobba på helger och kvällar. Krav är att du har B-körkort.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Mio Försäljning
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 3 februari 2020
  • Ansök senast: 2 mars 2020

Liknande jobb


Reklamationsansvarig

Reklamationsansvarig

16 december 2024

22 oktober 2024