Service och Supportmedarbetare till Järfällakommun

Service och Supportmedarbetare till Järfällakommun

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning
Järfälla har norra Stockholms mest spännande geografiska läge och växer snabbt. Vi erbjuder en arbetsplats med stor variation, goda utvecklingsmöjligheter och arbetar efter visionen Järfälla för alla framåt. Nu söker vi en medarbetare till vår Service- och Supportfunktion på Fastighetsavdelningen. I denna roll kommer du tillsammans med en kollega att ansvara för att hantera alla de serviceärenden som kommer in till oss. Fastighetsavdelningen består av ett 50-tal anställda och ansvarar för över 400 000 m2 lokalytor, skolor, förskolor samt äldreboenden. Då vi är en stor kommun som ständigt växer innebär detta att vi även får in många olika typer av ärenden som vi på fastighetsavdelningen ansvarar för. Vi är mycket måna om att alla våra kunder får snabb service och återkoppling, därför är denna position en nyckelfunktion hos oss där du spelar en viktig roll. Välkommen till oss i Järfälla kommun!


I denna rekrytering samarbetar vi med Randstad AB där rekryteringskonsult Linda Cooper ansvarar för rollen. Om du har frågor gällande tjänsten eller din ansökan är du välkommen att ta kontakt via mail på : linda.cooper@randstad.se . Vi arbetar med löpande urval, därmed kan tjänsten komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen, så vänta inte med att skicka in din ansökan. För denna tjänst tillämpas en projektanställning med start omgående fram till årsskiftet 24/25 med goda möjligheter att övergå till en fast tjänst.

Ansvarsområden
I denna roll kommer du att ansvara för Fastighetsavdelningens ärendehantering. Du, tillsammans med din kollega, kommer att ta ett helhetsansvar för inkomna ärenden till fastighetsavdelningen med målet att säkerställa att ärendet kommer till rätt resurs, utförs inom ramen för uppdraget samt att återkoppling sker i rätt tid. Du kommer att vara den första kontakten och därmed en viktig representant för Järfälla kommuns fastighetsavdelning.


● Finnas tillgänglig via telefon, e-post, ärendehanteringssystem, digitala plattformar och på kontoret under våra öppettider som är måndag - fredag 7.00-16.00
● Ta emot ärenden och registrera dem med rätt information och tilldela till rätt resurs
● Problemlösning och mindre utredningar under ärendehanteringsprocessen
● Boka fysiska möten med kunder på kontoret för nyckelöverlämning
● Arbeta proaktivt och föreslå åtgärder för att förbättra arbetssätt och processer
● Följa upp ärendehanteringen i dess olika delar och dra ut statistik
● Hålla kontakten med interna och externa resurser inom ramen för ärendehanteringen
● Löpande uppdatera fastighetssystemet med viktig information
● Skapa goda relationer inom enheten och avdelningen samt med kommunens olika verksamheter

Kvalifikationer
Vi söker dig som har erfarenhet av att arbeta i en servicefunktion, med fördel kopplat till fastighet. Vi lägger även stor vikt vid dina personliga egenskaper och kompetenser. För att trivas i rollen inom Service och Support ser vi att du är lyhörd och prestigelös. Du har “skinn på näsan” och en genuin känsla för service.


● Mycket god administrativ förmåga
● Vana att arbeta i ärendehanteringssystem
● Officepaketet, främst Excel
● Erfarenhet av telefonväxel
● Mycket hög nivå i svenska
● Skicklig i din kommunikation, både i tal men även skriftligt
● Duktig på att hantera många ärenden och uppgifter samtidigt då ärendena stundtals är många
● Kunna ta initiativ och prioritera
● Observera att grund för anställning är ett godkänt utdrag ur belastningsregistret


Vidare ser vi det som meriterande om du har erfarenhet av
● Fastighetsbranschen
● Arbetat i Momentum
● Arbetat i Xpand

Om företaget

Järfälla kommun
Järfälla i nordvästra Stockholm är en av de snabbast växande kommunerna i Sverige. Med ny tunnelbana, vägar och spår växer Barkarby station/ Stockholm Väst fram till ett av regionens bästa kollektivtrafik nav. Alla våra stadsdelar, exempelvis Barkarbystaden, växer och det byggs nya attraktiva bostäder för 30-40 000 människor. Organisations- /företagsbeskrivning: Vänligen se på: www.jarfalla.se
Fackliga representanter Järfälla Kommun:
Jan Thelenius, Vision 08-58028500 (växel)
Dalibor Sentic, SACO 08-58028500 (växel)
För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Järfälla kommun
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 25 april 2024
  • Ansök senast: 20 maj 2024

Liknande jobb


5 november 2024

Customer Experience Coordinator

Customer Experience Coordinator

4 oktober 2024