OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du jobba på ett världsledande företag med helt unika produkter? Josam är världsledande inom hjulinställning, skadereparation och induktionsvärmning och behöver nu dig som har en passion för teknik och dessutom tycker att jobbet är som allra roligast när du får skapa värde för dina kunder. Låter det som du? Läs vidare och sök direkt! Urval sker löpande.
OM TJÄNSTEN
Josam är en global leverantör av kollisionsreparation, hjulinställning och induktionsvärmeutrustning för eftermarknaden av kommersiella och tunga fordon. I denna roll blir du en del av service- och supportteamet på Josam och stödjer den internationella försäljningsverksamheten. Teamet stöttar dagligen Josams intressenter med fjärrsupport, on-site service och reparationer. Det är ett litet team där du tillsammans med en kollega hanterar de dagliga reparationerna och de inkommande supportärendena. Som stöd finns också er operativa service manager. Rollen är i huvudsak inhouse men ett fåtal resor kan förekomma i tjänsten. Josams kunder hittar du inom såväl oberoende- som märkesverkstäder och åkerier.
För att passa i rollen tror vi att du har en passion för teknik och ett genuint intresse för att hela tiden fortsätta att utvecklas, både personligen och tillsammans med verksamheten. Vi tror att du är en person som går in helhjärtat i dina uppdrag och som engagerar dig i verksamheten och dess produkter. Du räds inte att hugga i när det krävs och tycker att det bästa kvittot på ett väl utfört jobb är en nöjd kund.
Du erbjuds
I rollen som service- och supporttekniker hos Josam blir du en del av ett stadigt växande företag som levererar unika produkter till sina kunder världen över. I rollen ges du utrymme att växa och utvecklingsmöjligheterna är stora.
ARBETSUPPGIFTER
Arbetsuppgifter
* Agera 2:a linjens support i via telefon och e-post samt ge stöd digitalt via Teamviewer
* Utföra service-, kalibrerings- och reparationsaktiviteter på produkter som tillhör produktlinjemätning, hjulmätning, induktionsvärme och riktutrustning
* Utföra tester på produkter efter genomförd service och reparation, samt rapportera eventuella upptäckta brister kopplat till produktsäkerhet, kvalité, dokumentation etc
* Aktivt bidra till att effektivisera och förbättra Josams produkter
VI SÖKER DIG SOM
- Har en god förmåga att uttrycka dig på svenska och engelska samt känner dig trygg med att ha internationella kontakter då en stor del av din kommunikation kommer att ske på engelska
- Har tidigare erfarenhet av kundkontakt inom teknisk support eller annan erfarenhet av kundkontakt som Josam bedömer likvärdig
- Tidigare arbetat och/eller har färdigheter inom elektronisk reparation
- Tidigare arbetat med eller på annat sätt kommit i kontakt med mekaniska arbeten eller färdigheter
- Är van vid att använda datorn som verktyg och tidigare arbetat i något affärssystem
För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Självgående
- Problemlösande
- Resultatinriktad
Övrigt:
Placering: Örebro
Vår rekryteringsprocess
Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.
Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.
INFORMATION OM FÖRETAGET
Josam är en global leverantör av kollisionsreparation, hjulinställning och induktionsvärmeutrustning för eftermarknaden av kommersiella och tunga fordon. Med över 5 decennier av innovation fortsätter Josam att tillhandahålla premiumkvalitetslösningar som ökar lönsamheten för verkstäder och vagnparksägare. Josams produkter och tjänster inkluderar verkstadsutrustning, mjukvara och utbildning för reparation av krockskadade tunga fordon och hjulinställningar av alla typer av tunga fordon. Josam är en del av Snap-on Incorporated och marknadsförs globalt.
Här kan du läsa mer om Josam och deras produkter.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231