Service- och Supporttekniker till Medimi AB

Service- och Supporttekniker till Medimi AB

Arbetsbeskrivning

Vi söker en engagerad Service- och supporttekniker till vår kund Medimi, ett växande företag inom medicinteknik i Lund. Som Service- och supporttekniker kommer du att arbeta med en innovativ produkt och bli en del av ett engagerat och drivande team.


Medimi AB är ett svenskt tillväxtbolag inom medicinteknik med huvudkontor i Lund. Medimi säljer och utvecklar en innovativ läkemedelsrobot, MedimiSmart, för hemsjukvård och särskilt boende. MedimiSmart är utvecklad för att säkra, förenklar och effektivisera läkemedelshantering för vårdtagare och personal genom hela kedjan, från läkare till dispensering i hemmet. Medimi AB har verksamhet i Sverige, Danmark, Finland och Norge och är noterat på Spotlight Market.
"Vår läkemedelsrobot MedimiSmart är designad för att hjälpa människor att ta sina mediciner på rätt tid och i rätt dos, vilket är avgörande för att undvika sjukhusinläggning och för att uppnå bästa möjliga resultat av förskriven behandling."


Om tjänsten
Medimi växer och söker därför en engagerad Service- och supporttekniker för att stärka upp deras team. Som Service- och supporttekniker kommer du att ha en bred roll med stort ansvar i en platt och dynamisk organisation. Du kommer att arbeta med Medimis läkemedelsrobot MedimiSmart och blir en viktig del av ett engagerat och ambitiöst team.
Tjänsten handlar om att säkerställa att deras kunder och samarbetspartners får högsta möjliga nivå av service och support. I detta kommer du bland annat att arbeta med rekonditionering, konfigurering, reparation och övrig teknisk uppgradering av läkemedelsroboten MedimiSmart. I din roll ingår även att svara för teknisk support och arbeta med företagets helpdesksystem.
Du kommer att rapportera till företagets operative chef (COO).
Utöver detta består arbetsuppgifterna bland annat av:
Kvalitetskontroller.
Uppföljning av kvalitetsärenden kopplat till MedimiSmart.
Vid behov delta i tekniska utvecklingsprojekt.
Vid behov stötta upp och bistå vid installation av MedimiSmart hos kund.



Vem är du?
Vi söker dig som är villig att ta dig an en spännande utmaning, har mycket god förmåga till att samarbeta och som kan bidra till att förbättra kundens upplevelse av Medimis produkter och lösningar. För att vara framgångsrik i denna roll behöver du ha ett genuint intresse för teknik och god IT kännedom samt en förmåga att kunna lösa tekniska problem på ett självständigt och effektivt sätt.
Vi ser att du är ambitiös, har ett strukturerat arbetssätt och är noga med detaljer. Vidare sätter du laget före jaget och vill vara del av ett företag som strävar efter att göra verklig skillnad.
Då flera av våra kunder finns i Danmark är det en fördel om du förstår och gör dig förstådd på danska.
B-körkort.
Relevant utbildningsbakgrund, exempelvis gymnasieingenjör
Kommunicerar obehindrat på svenska och engelska i tal och skrift.
Meriterande om du har erfarenhet från medicintekniska produkter.



Vad blir du erbjuden?
Medimi är ett litet bolag med stark framåtanda och med korta beslutsvägar. De erbjuder dig en bred, utmanande och omväxlande tjänst med goda utvecklingsmöjligheter. De tillämpar flextid, erbjuder ett komplett tjänstepensionspaket och ett vänligt arbetsklimat där de hjälper varandra och skapar värde för deras kunder.


Resor inom Norden kan förekomma.


Omfattning: Tjänsten är på heltid
Placeringsort: Lund
Start: Omgående


Urvalet sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.
Detta är en direktrekrytering som hanteras av Academic Solutions och alla frågor kring tjänsten hanteras av Academic Solutions enligt kundens önskemål. Vid frågor om tjänsten, vänligen kontakta Julia, julia.collijn@academicsolutions.com.


Vi ser fram emot din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Solutions Sweden AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 12 maj 2023
  • Ansök senast: 11 juni 2023

Postadress

Scheelevägen 15
Lund, 22363

Liknande jobb


QC support admin

QC support admin

20 december 2024

Technical Support till Micropower

Technical Support till Micropower

20 december 2024

20 december 2024