OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Jollyroom.se erbjuder Nordens största utbud inom barn- och babyprodukter. Vi har allt för barnen mellan 0 till 12 år samt ett heltäckande sortiment för gravida. Grundarna bakom Jollyroom har 17 års erfarenhet inom näthandel, tidigare har vi bland annat byggt upp Komplett som är störst inom näthandel i Norden, med en omsättning på 5,5 mdkr. Komplett togs över av nya ägare år 2011. Jollyroom etablerades år 2010 och i dag finns vi i Norge, Sverige och Danmark. Jollyroom har ett lager på 11300 kvm och vi servar fler än 200 000 registrerade kunder.
Jollyroom är ett företag med stora ambitioner och högt satta mål. Hos oss är det högt till tak och vår expansion innebär att det ofta skapas möjligheter för våra medarbetare att utvecklas i sina tjänster samt ta kliv på karriärstegen. Vi vill vara arbetsplatsen som stimulerar och hjälper våra medarbetare att lyckas och utvecklas i sina roller. En ansökan till oss innebär att du vill satsa och utmana branschen tillsammans med oss.
Ansvar och arbetsuppgifter:
Vi söker en service- och utvecklingsansvarig till sälj- och kundserviceavdelningen. Huvudsakliga uppgifter:
- Leda och arbeta med det dagliga kundtjänstarbetet tillsammans med ditt team (telefon/mail för samtliga länder och en hämtbutik).
- Säkerställa att våra servicemål uppnås på daglig basis och att vi ger god service med hög kvalité.
- Förbättra och effektivisera rutiner och arbetssätt på avdelningen.
- Driva utveckling och förbättring av våra affärs- och kundvårdssystem.
- Inspirera och coacha teamet till en kontinuerlig utveckling inom kompetensområden och mot uppsatta mål.
- Planera och schemalägga personal.
Du rapporterar till personal- och serviceansvarig. Tjänsten är tidskrävande då vi befinner oss i löpande expansion.
Krav på erfarenhet och person:
Vi söker dig som har haft liknande uppgifter inom kundservice, exempelvis som gruppledare för ett mindre kundtjänstteam. Du behöver inte ha många års erfarenhet, men du känner dig trygg i rollen som ansvarig. Du har en positiv inställning och en stark vilja att utveckla, förbättra och skapa framgångsrika resultat tillsammans med ditt team. Det är meriterande om du har arbetat med näthandel samt om du talar något mer nordiskt språk.
Du har ett tekniskt intresse och sätter dig snabbt in i nya system. Vi ser gärna att du har arbetat med utveckling av affärssystem och kundvårdssystem.
Som person är du engagerad, drivande, tydlig, strukturerad, en god lyssnare och prestigelös. Hos oss har våra ansvariga mycket varierande uppgifter. När det är högt tryck hugger vi in där det behövs för att säkerställa den höga servicenivån vi alltid siktar mot. Du sporras av stort eget ansvar, högt satta mål och trivs i en entreprenörsdriven verksamhet med hög utvecklingstakt. I Jollyroom är tempot och engagemanget mycket högt, varav det är viktigt att du har hög energinivå, är arbetssugen och klarar av utmanande uppgifter.
Upplägg och ansökan:
- Start: Omgående
- Omfattning: Heltid (6 månaders provanställning tillämpas)
- Placering: Mölndal (flyttar under april till större lokaler i Hisings Backa)
- Arbetstider: Vardagar kl. 09-18
- Ansök genom att maila CV och personligt brev till jobb@jollyroom.se
- Kontakt: Terese Fernbring via jobb@jollyroom.se
- Ange ref: Service- och utvecklingsansvarig
Som ett led i att säkerställa hög kvalitet på våra rekryteringsprocesser genomför vi tester, referenstagning och bakgrundskontroll.
Vi arbetar löpande med rekryteringen, så var gärna snabb med din ansökan.
Kontaktpersoner på detta företaget
Personalchef Terese Fernbring
Personalansvarig Terese Fernbring
Terese Fernbring
HR assistent Nicole Berger
Nicole Berger
HR Generalist Louise Bichler
HR Nicole Berger
Personalchef Terese Fernbring
HR Chef Terese Fernbring
Personalchef Terese Fernbring
0739808240