Service Planner till Schneider Electric

Service Planner till Schneider Electric

Arbetsbeskrivning

I rollen som Services Planner arbetar du nära våra serviceingenjörer såväl som våra kunder. Du planerar den dagliga verksamheten för våra serviceingenjörer genom att kontrollera, förbereda och prioritera arbetsordrar. Du kommunicerar proaktivt med våra kunder och säkerställer att arbetet genomförs enligt plan och stöttar även med om- och avbokning. Du koordinerar även projektarbeten med våra interna projektledare. Vidare samarbetar du med våra partners genom att skicka arbetsordrar för utförande, ha månadsvisa avstämningar samt säkerställa att våra avtal är uppdaterade.

Arbetsbeskrivning
Vi söker en person som är serviceminded, strukturerad och som trivs med att vara spindeln i nätet och ständigt vara i kontakt med intressenter både externt och internt. För att lyckas i rollen behöver personen ha ett teknikintresse, vara en relationsbyggare och en tydlig kommunikatör. Att fatta egna beslut och självständigt ta ansvar för sina arbetsuppgifter faller sig naturligt. Personen ska ha en hög fallenhet för att planera och optimera för de resurser som finns tillgängliga. Det är också viktigt att personen är en lagspelare med integritet för att kunna ta ansvar för hela teamets leveransförmåga och hållbarhet.

För att bli framgångsrik i rollen har du något eller några års erfarenhet från en liknade roll. Du har mycket goda kunskaper i MS Office. Vi ser även gärna att du har erfarenhet av Sales Force eller liknade CRM-system.

Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper och vi söker dig som är kommunikativ, självgående, har god organisationsförmåga och lätt för att samarbeta med andra.

Tjänsten är en konsulttjänst med start omgående och pågår tills den sista januari 2023. För rätt person finns möjlighet till förlängning

Som person tror vi att du är
- Serviceminded
- Kommunikativ
- Ta ägarskap för teamet som helhet
- Relationsbyggare
- Teknikintresserad
- Lyhörd
- God samarbetsförmåga
- Initiativtagande
- Självständig
- Strukturerad

Kompetenskrav
- Erfarenhet av digitala verktyg
- God planering och prioriteringsförmåga
- Goda kunskaper i Excel
- Behärskar svenska och engelska i talk och skrift

Extra meriterande 
- Erfarenhet av Salesforce eller liknande CRM-system
- Erfarenhet av planeirngs/koordineringsroll
- Teknisk utbildning
- Erfarenhet av reservkraft

Vårt erbjudande till dig är ett självständigt, roligt och omväxlande arbete med frihet under ansvar och möjlighet att vara med och påverka under en spännande tillväxtresa. Hos oss är det viktigt att ha roligt på jobbet och känna sig motiverad även en måndagsmorgon. Du kommer att arbeta i ett internationellt marknadsledande företag med stort fokus på individuell tillväxt, utbildning och flera intressanta utvecklingsmöjligheter!

Varmt välkommen med din ansökan

Kontaktuppgifter
Har du frågor gällande registrering vänligen kontakta info@adecco.se
Har du frågor gällande rekryteringsprocessen kontakta ansvarig rekryterare jesper.jenefjard@adecco.se

Kontaktpersoner på detta företaget

Tove Östberg

Leila Mekidiche
08-598 981 58
Per Östman
0736847137
Lovisa Kvam
0859898002
Sandra Jonsson
08-598 980 22
Annmarie Lund

Linda Josephson
08-598 980 00
Lena Wassen
0736847486
Zandra Briseid
08-59898006
Mary Cairns
0736847147

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Adecco Sweden AB
  • 1 plats
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 31 oktober 2022
  • Ansök senast: 14 november 2022

Besöksadress

Kungsgatan 60
None

Postadress

Kungsgatan 60
STOCKHOLM, 10224

Liknande jobb


Orderhandläggare

22 november 2024

22 november 2024