OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Transtema är ett av Sveriges ledande företag när det gäller att bygga, underhålla och sköta driften av olika typer av kommunikationsnät. Vi finns på 45 orter över hela Sverige. Vi har en bredd som få kan matcha och hjälper dig med alla typer av nät – mobilt, fiber, koppar och el. Vårt erbjudande omfattar allt från planering, design och byggnation till service drift och underhåll. Vi tillhandahåller också nätverksutrustning, datalagring och lösningar inom IoT för att bara nämna några områden. Med två egna nätövervakningscentraler (NOC) och multitekniker över hela landet kan vi både övervaka och säkerställa driften i ditt nät under dygnets alla timmar.
Våra kunder är exempelvis kommuner, teleoperatörer, nätägare, företag och offentlig förvaltning.
Om tjänsten
Som Service Product Manager (SPM) är du ansvarig för att säkra att TNS med ekonomisk effektivitet uppfyller och utvecklar sitt åtagande mot kund. Du ingår i avdelningen Kundavtal & Processer som finns representerad på ett flertal orter i Sverige, och rapporterar till Chef Kundavtal & Processer.
Du erbjuds
Att vara en del av TNS innebär att vara en del av en nytänkande organisation där vi visar respekt och omtanke för varandra. Vi tar ansvar för vårt eget arbete och ansvarar för att stötta varandra som arbetsgrupp och organisationen i stort.
Arbetsuppgifter
I tjänsten som Service Product Manager får du ansvar för att hantera ett eller flera av TNS kundavtal. Det innebär att du tillsammans med ansvarig leveransenhet (Service, Bygg eller Nätverksdrift) kommer att omsätta avtal, kundkrav och interna ekonomiska mål till leveranslösningar och operationella processer. Därefter ser du till att driva den kontinuerliga uppföljningen och förbättringsarbetet av dina avtal.
Din uppgift är också att utveckla framgångsrika och aktiva relationer med kund. I operativa möten och dialoger representerar du TNS, och utöver det jobbar du med att identifiera ytterligare behov och driva dessa möjligheter framåt.
I tjänsten ingår även att säkerställa att fakturering för dina avtal genomförs korrekt och inom utsatt tidsram. Därutöver kommer du att hålla i avtalsutbildningar och vara intern kontaktperson för dina avtal.
Vi söker dig som
Har förståelse för ekonomi och affärer.
Kan bearbeta stora mängder data, och därigenom identifiera orsaker och samband.
Kan omvandla affärsmodeller och analyser till praktiska tillvägagångssätt och processer.
Kan driva förhandlingar samt skapa och utveckla långsiktiga relationer med kund.
Är en god kommunikatör och kommunicerar obehindrat på svenska och engelska i både tal och skrift.
Det är meriterande om du har
Masterexamen inom industriell ekonomi (eller motsvarande) alternativt erfarenhet från liknande roller.
Erfarenhet från telekombranschen.
Goda kunskaper inom MS Office-paketet.
Vem är du?
Analytisk, driven och initiativrik.
En god lyssnare som är van att ha många kontaktytor.
Öppen för att lära dig nya saker och orädd inför nya utmaningar.
Kapabel till att se helhetsperspektivet och snabbt kunna växla till detaljnivå när det behövs.
Vi ser också att du, som en viktig del i TNS, agerar i enlighet med vår värdegrund – att vara nytänkande, respektfull och ansvarstagande!
Placeringsort : Enligt överenskommelse. Vi har möjlighet att erbjuda ett stort antal tjänstgöringsorter i Sverige.
Start : Enligt överenskommelse
Omfattning : 100% tillsvidare. Vi tillämpar 6 månaders provanställning.
Urval sker löpande, vi ser fram emot din ansökan!
OBS! Vi undanber oss alla erbjudanden om ytterligare annonserings- och rekryteringshjälp.