OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker en Service Quality Manager till AVISEQ, Stockholm-Arlanda. Är du personen vi söker?
AVISEQ söker dig som vill arbeta i en spännande värld inom luftfart och kritisk kommunikation. Som Service Quality Manager ansvarar du för AVISEQs leverans till våra kunder. Välkommen till en arbetsplats som är den bästa för dig som gillar teknik, kundrelationer och affärer och som dessutom triggas av att ta ett samhällsansvar.
Dina arbetsuppgifter
Som Service Quality Manager (SQM) på AVISEQ erbjuds du ett utmanande och stimulerande arbete i en spännande miljö. Du kommer att bli en mycket viktig del i arbetet med att utveckla våra kundrelationer och långsiktigt säkra kundnöjdhet, leveransförmåga och leveranskvalitet enligt avtal. Du kommer även att ansvara för finansiell uppföljning av våra kundavtal. I rollen kommer du att ha helhetsansvar för de tjänster som är avtalade med vår kund. Du är AVISEQs representant på återkommande förvaltningsmöten med vår kund och säkerställer att vi uppfyller våra åtaganden. Du har flera olika kontaktytor i kundens organisationer och kommer att ha ett nära samarbete med våra sex lokala team som arbetar med installation, drift och underhållstjänster 24/7, inom luftfart och kritisk kommunikation. Du håller ihop helheten och agerar kundens kravställare internt. Våra kunder finns över hela landet, primärt inom offentlig verksamhet såsom myndigheter och statliga verk. Tjänsten kommer att vara nationell med placering på AVISEQs huvudkontor Stockholm-Arlanda.
Vem är du:
Vi tror att du har minst 5 års erfarenhet av arbete som SQM eller liknande roller. Du har dokumenterad erfarenhet att arbeta inom offentlig sektor, men även erfarenhet från IT och Telekomsektorn är meriterande. Du har mycket god teknisk förståelse och är van att sätta dig in i kundens verksamhet. Du har mycket god förmåga att kommunicera på samtliga nivåer i en organisation, både externt och internt. Du har erfarenhet av stora och komplexa kunder och kundavtal och har en god förmåga att skapa långsiktiga relationer, med såväl nya som befintliga kunder. Du har en god förmåga att se långsiktigt, för att på bästa sätt bidra till en ökad kvalitet och en förbättrad leverans. Du har meriterad erfarenhet av att självständigt arbeta med processer, rutiner, dokumentation och tjänsteutveckling. Rollen innebär även att delta i, samt att stötta våra lokala team, vid revisioner som kunden kallar till årligen.
Egenskaper som är viktiga för att trivas och lyckas i rollen är;
Starkt driv
Självständig
Affärsinriktad
Analytisk
God kommersiell förståelse
Ansvarstagande
Hög stresstålighet
Social och relationsskapande
Förtroendeingivande
God samarbetsförmåga
Övrigt
3-årigt gymnasium alternativt högskoleutbildning inom adekvat område.
Goda kunskaper i tal och skrift i svenska och engelska.
B-körkort är ett krav.
Ansökan och frågor
Välkommen med din ansökan, gärna så snart som möjligt då urval och intervjuer sker löpande, dock senast 31/8 2021.
Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100% där vi tillämpar 6 månaders provanställning. Grund för anställning är godkänd bakgrundskontroll och tillträde sker enligt överenskommelse. Vi eftersträvar mångfald och välkomnar därför sökande som kan bidra till att vi uppnår detta.
Har du frågor kring tjänsten vänligen kontakta rekryterande chef Christian Larsson, tfn 072-537 81 87.
AVISEQ verkar inom kritisk kommunikation. Vi är specialister på att erbjuda kostnadseffektiva tjänster utan att göra avkall på säkerheten. Vi övervakar, driftar och underhåller våra kunders tekniska utrustning och system, allt för att säkerställa deras kritiska verksamhet. Våra största kunder verkar inom luftfart och säkerhet vid flygtrafikcentraler, flygplatser, statliga myndigheter och företag, såväl offentliga som privata, i hela Sverige. AVISEQ har cirka 200 anställda och blev i maj 2020 en del av LFV-koncernen. Vi vill vara den bästa arbetsplatsen för dig som gillar utmaningar och att ta ett samhällsansvar!