Service Representative till Volvo Financial Services

Service Representative till Volvo Financial Services

Arbetsbeskrivning

Vill du arbeta i en internationell miljö med en mix av kundservice, ekonomi och administration? Värderar du ett gott samarbete och härliga kollegor? Vi på Adecco i Göteborg söker just nu två Service Representatives till Volvo Financial Services!

Om tjänsten
VFS Nordic AB administrerar en portfölj av service - och reparationsavtal, (TSA, Truck Service Agreement) för de Nordiska marknaderna Danmark, Norge och Sverige på uppdrag av Volvo Lastvagnar och Volvo Bussar. Portföljen består av ca 25.000 kontrakt vilka administreras av en grupp av tolv personer uppdelade i två team. Personen på denna tjänst kommer arbeta i ett utav dessa två team med för gruppen definierade processer inom TSA.

I rollen som Service Representative består arbetsuppgifterna av:
• Servicekontrakt-administration: kontroll och registrering av nya kontrakt, fakturering, ändringar, kilometeravräkningar, arbete kring avslut av kontrakt, obetalda fakturor, felbetalningar mm.
• Kommunikation med kunder, återförsäljare och kontraktansvariga på VTC och VBC, genom telefon, mail och brev, svara på frågor och lösa problem.
• Back-up för övriga administratörers arbetsuppgifter i gruppen.
• Rapportering och avstämningar.
• Deltaga i regelbundna uppföljningsmöten med respektive VTC bolag, i vissa fall kan det förekomma resor över 1-2 dagar, 1-2 gånger per år till någon av marknaderna.
• Samarbete med respektive VFS front-office avdelningar och Accounting-avdelningen i front-office/back-office möten.
• Processutveckling i samarbete med övriga administratörer i gruppen.

Tjänsten är ett löpande konsultuppdrag via Adecco med start så snart som möjligt. 

Om dig
Vi söker dig som har en kandidatexamen inom ekonomi.

Vidare tror vi att du som person är service-minded, har ett gott siffersinne och kan arbeta i ett högt tempo. Ditt sinne för detaljer i kombination med god samarbetsförmåga gör att du kommer att trivas bra i denna roll. Är du även prestigelös och tycker om att skapa goda relationer bör du inte tveka med att ansöka!

Viktigt för tjänsten är att du har:
• Goda kunskaper i Excel
• Ett brinnande intresse för att hjälpa kunder
• Att du är flytande i tal och skrift i såväl svenska som engelska
• God social och kommunikationsförmåga

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Välkommen med din ansökan!

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: Evelina Hjortskog via Evelina.Hjortskog@adecco.se

Har du frågor angående registrering, var god kontakta Adeccos Kandidatsupport:
info@adecco.se

Kontaktpersoner på detta företaget

Tove Östberg

Leila Mekidiche
08-598 981 58
Per Östman
0736847137
Lovisa Kvam
0859898002
Sandra Jonsson
08-598 980 22
Annmarie Lund

Linda Josephson
08-598 980 00
Lena Wassen
0736847486
Zandra Briseid
08-59898006
Mary Cairns
0736847147

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Adecco Sweden AB
  • 2 platser
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 27 mars 2024
  • Ansök senast: 10 april 2024

Besöksadress

Kungsgatan 60
None

Postadress

Kungsgatan 60
STOCKHOLM, 10224

Liknande jobb


5 november 2024

Customer Experience Coordinator

Customer Experience Coordinator

4 oktober 2024