OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi på Iver växer och letar efter fler talanger som vill vara med på vår resa. Vi ger samma löfte till våra kollegor som till kunder. Löftet är att alltid vara "beside you", "behind you" och "before you". Vi kallar det för "The Iver way".
Nu söker vi en Service Request Coordinator som vill bli en del av Iver och som vill vara med och bidra till bättre IT-lösningar som gör skillnad för våra kunder! Är du vår nya kollega?
Din roll på Iver?
I rollen som Service Request Coordinator på Iver är du en del av vår operationsverksamhet och en viktig del av den tjänst vi levererar till våra kunder. Vi ansvarar för att våra kunder får all den service och support de kan förväntas behöva i sitt arbete och ett IT-problem får aldrig stoppa upp det arbetet.
I rollen kommer du att ansvara för Services Request för kund och koordinera hantering av dessa. Du kommer att validera och hantera service request, kravställa och verifiera med kund att service request är utförd enligt beställning och ha löpande dialog med kund för att utföra service request. Du har det övergripande ansvaret med att överse samtliga service requests inom ditt område och hantera dessa från inkommande beställning, till genomförande, uppföljning och fakturering.
Det är en teknisk & koordinerade roll såväl som administrativ roll med stora kontaktytor så väl internt som med kund.
Exempel på dagliga arbetsuppgifter:
- Koordinera och driva aktiviteter
- Resursförfrågning till Team Manager för resurssättning.
- Validera och hantera Service Request
- Säkerställ dokumentation, uppföljning av aktiviteter, resursplanering och ekonomisk uppföljning
- Ansvara för fakturering av Service Request
- Ansvara för att dokumentationen är korrekt efter avslutat Service Request
- Eskalera processfrågor
Vad erbjuder vi dig?
Iver - Where technology meets business. Hos Iver får du möjlighet att arbeta med den senaste tekniken och vara med på en spännande tillväxtresa. Iver är ett bolag med entreprenöriella rötter och en kultur som präglas av flexibilitet och samarbete. Vårt mål är att våra kunder - här i Norden och internationellt - ska se oss som en ledande partner för digital transformation.
På Iver är vi inkluderande och strävar efter genuint samarbete där vi arbetar mot gemensamma mål. Inom Iver finns stora möjligheter till utveckling och vi står bakom dig när du vill lära dig mer - inom ditt specialområde, ledarskap eller nya områden.
Hos Iver är du också en del av ett ambitiöst och innovativt företag, vilket innebär att förbättra, testa, utvärdera och våga ändra hur vi gör saker är viktiga ingredienser och vi är övertygade om att det är så vi utvecklas. We’re not big blue. We’re yellow. Stora nog att skala och agila nog att innovera.
Din bakgrund & profil?
För att lyckas i rollen som Service Request Coordinator tror vi att du har flera års erfarenhet inom IT branschen och IT support. Du har teknisk bakgrund och är väl insatt i ITIL/ITSM, dess processer och tjänsteleverans av IT-tjänster. Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av roller som koordinator, team lead eller liknande och har jobbat med fakturering och arbetsledning, såväl som kunddialog och processarbete tidigare.
Du är självständig i kunddialoger, tar eget ansvar i ditt arbete och drivs av att få saker gjort. Du trivs bäst i en koordinerande roll och eskalerar vid behov av stöttning. Ditt mål är hög kvalitet och servicegrad med stort fokus på ständiga förbättringar.
Vidare ser vi att du har mycket god kunskap inom:
- Formulera och planera aktiviteter utifrån Service Request från kund
- Förbereda beslutsunderlag för genomförande av Service Request
- Change Management
- Erfarenhet av en Team Lead roll inom support organisation alternativt projektkoordinering eller liknande roll med arbetsledning och fakturering
- Goda kunskaper i Svenska och Engelska och vana av att arbeta med dokumentation och kvalitetssäkring av dokumentation
Placeringsort:
Iver finns på 26 platser i Sverige & Norge. För denna roll ser vi att du utgår från ett av våra kontor i Västerås, Skövde, Göteborg, Malmö eller Stockholm.
Sök till oss!
Urval sker löpande, tjänsten kan tillsättas före sista ansökningsdag. Iver eftersträvar en jämn könsfördelning och värdesätter etnisk och kulturell mångfald. Önskad start är snarast eller enligt överenskommelse. Sista ansökningsdag: 2022-12-11. Du är välkommen att kontakta Jennie Johansson (jennie.johansson@iver.se) vid frågor eller funderingar kring tjänsten. Vi ser fram emot din ansökan!
Välkommen till Iver!
Kontaktpersoner på detta företaget
Robert Teir