Service Request Manager till Qlosr!

Arbetsbeskrivning

Till Qlosr söker vi nu en Service Request Manager som bland annat kommer ha ett stort administrativt ansvar vad gäller arbetsordrar. Vi söker därför dig som kommer från en bakgrund inom Servicedesk men är nu redo för ett nytt karriärsteg!

Din vardag

En Service Request Manager hos Qlosr har ett stort administrativt ansvar, där den främsta uppgiften är att säkerställa att samtliga Standard Requests hanteras i enlighet med satta kvalitetsmål och avtalade leveranstider. Du kommer ingå i Servicedesk-teamet som består av 10 ambitiösa och dedikerade kollegor som värderar teamet och teamaktiviteter högt.

I rollen som Service Request Manager ingår följande arbetsuppgifter:

Ärendehantering som består av att ta emot och registrera arbetsordrar på både produkter och tjänster inom ramen för Service RequestsAktivt utföra arbetsordrar samt etablera och uppdatera beställningsformulär för nya och befintliga kunderSkapa och underhålla dokumentation (how-to, information om kunden, rutiner etc) knutna till beställningsformulärenKoordinera, bevaka, återkoppla och säkerställa leverans på de arbetsordrar som hanteras av flera personer/funktioner/leverantörerAnsvarig för Service Requests Fulfilment processenBackup resurs för Asset ManagementStötta kollegorna i Service Desk med ärendehantering vid sjukdom eller under semesterperioder

Tjänsten är placerad i Qlosrs Stockholmskontor vid Telefonplan. Möjlighet till distansarbete i samband med covid-19 kommer finnas.

Vem är du?

För att lyckas i den här rollen bör du ha goda kunskaper inom IT och ha arbetat i en Servicedeskroll sedan tidigare, men är nu redo att ta på dig ett större administrativt ansvar. Du bör ha kännedom om Active Directory, Microsoft 365 och arbete i Windowsmiljöer, samt ha kännedom om inköp av tekniska produkter. Som person är du serviceinriktad, ansvarstagande och trivs med att arbeta både självständigt och i team.

Ansökan

Har du frågor eller funderingar får du gärna höra av dig till Emma Schillerström (emma.schillerstrom@wiseit.se). Vi kan tyvärr inte ta emot ansökningar via mail då vi värnar om din personliga integritet. Du kan läsa mer om hur vi behandlar personuppgifter enligt GDPR i Wise Group-koncernens policy för behandling av personuppgifter.

Välkommen med din ansökan!

Känns rollen inte 100% rätt? Sök ändå via vår spontanansökan!


Passar vi dig?

Qlosr är ett familjärt och framgångsrikt drift- och konsultföretag som också är en registrerad operatör som erbjuder smarta och moderna IT-lösningar till företag och skolor. Vår filosofi är att identifiera och förstå våra kunders verksamhet, behov, situation samt målbild. För att sedan hitta den bästa lösningen till kunden. Oavsett om det handlar om digitala klassrum, IT-arbetsplatser, nätverk eller serverdrift.

Kontaktpersoner på detta företaget

Alexander Tonelli
0702186226
Lilian Westin
073 521 65 16
Alexander Tonelli
0702-186226
Catharina Skoog

Julian Firpo
073-5216527
Lilian Westin

Cindy Kristensson
040-6601116
Josefin Roxvall
0735216577
Mathias Gyllander
0735216588
Jonas Larsson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Wise IT AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 9 december 2020
  • Ansök senast: 8 januari 2021

Besöksadress

Kungsgatan 20, Göteborg
None

Postadress

Box 22109
Stockholm, 10422

Liknande jobb


IT Support Admin

IT Support Admin

4 november 2024

IT-support sökes

IT-support sökes

4 november 2024

Supporttekniker

Supporttekniker

4 november 2024