OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om Bravura:
Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!
Om tjänsten:
Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Robnor.
Om företaget:
RobNor är specialiserade på automatisering av hela målningsprocessen. Deras medarbetare har en unik erfarenhet av automation och målarverkstäder. Den praktiska erfarenheten av att arbeta med ABB målarrobotar sträcker sig ända tillbaka till början av 80-talet. Majoriteten av deras anställda har passerat ABB under sin karriär och det har gett en ovärderlig kunskap i genomförandet av projekt.
RobNor grundades i januari 2010 som ett systerbolag till RobotNorge AS och tillhör nu automationsinvesteringsgruppen Trolltunga Robotics. Sedan 2010 har RobNor genomfört målarautomationsprojekt för den nordiska och europeiska industrins främsta företag.
Arbetsuppgifter:
I rollen vårdar du kunder i hela Sverige samt andra länder, detta genom att erbjuda service på de system som installerats några år tillbaka. Tjänsten som Robnor erbjuder är underhåll och försäljning av reservdelar, nu fokuserar verksamheten på ett aktivt behandla cirka 200 installerade robotar där du kommer vara ansvarig för samtliga led i processen. Du har stort ansvar för att se över nya möjligheter/behov hos befintliga kunder samt ansvarig för att boka in servicetekniker för uppföljningar hos kund.
I rollen ser du aktivt till att kunder får service och erbjuder Robnords tjänster för att öka försäljningen, samtidigt som du själv reser runt till kunder och utför service för att förbereda inför kommande digitaliseringar. Detta gör du med hjälp av tillgänglig data för att kunna förutse misslyckanden och undvika driftstopp.
• Vårda kunder
• Utföra service
• Skapa nya affärsmöjligheter / behov
• Aktivt möta kunder för underhåll och kundrelationer
Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:
• 7-10 års relevant arbetslivserfarenhet inom området
• Relevant eftergymnasial utbildning
• Obehindrat i svenska och engelska, både tal och skrift
• B-körkort
I rollen som Service & Spare Parts Manager pratar du dagligen med kunder och du räds inte för att ta första steget till ett samtal. Som person är du uppmärksam, tillmötesgående och gillar att hjälpa andra. När ett problem uppstår är du lösningsorienterad och blir motiverad av att kunna ge kunderna förstklassig service. Du sätter alltid kunden i fokus och lägger ner tid på att skapa god kontakt med dem. Som person är du nyfiken och du motiveras av att sätta igång och driva projekt framåt. Du är den som ser till att saker blir gjorda och är inte rädd för att ta egna initiativ för att nå dit du vill. Du bidrar med nya idéer, och testar mer än gärna nya arbetssätt.
Övrig information:
Start: Enligt överenskommelse
Plats: Trollhättan
Lön: Enligt överenskommelse
Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här
Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här
Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.
Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Nina Wennersten
Kristina Nicolin
Karin Vannfält-Restorp
Amanda Forssell
Sofie Persson
Karolina Hoti
Josefine Gustafsson
Isabelle Riddez
Johan Ström
Lisa Eklund